Kia e-NIro bolo jedným z prvých vozidiel, testovaných podľa nového cyklu WLTP. Aj preto zrejme pri meraní dojazdu došlo k chybe.
Kórejská automobilka priznala chybu v testovaní dojazdu na jedno nabitie v prípade elektrického Nira. Elektromobil prešiel novým testovacím cyklom WLTP. Pri jeho vykonávaní však spravila chybu nezávislá organizácia, keďže e-Niro bolo jedným z prvých áut, ktoré bolo testované podľa novej normy WLTP. Vozidlo v rámci testu absolvovalo väčšiu časť trasy v mestskom cykle, teda v nižších rýchlostiach s nižším nárokom na spotrebu energie, ako je predpísané. Výsledkom bol na papieri vyšší dojazd.
Kia na chybu prišla pri homologizácii ďalšieho elektromobilu. Podľa nesprávnych meraní malo elektrické Niro zvládnuť na jedno nabitie 485 km vo verzii so 64 kWh batériou a 312 km v prípade štandardnej 39,2 kWh batérie. Po oprave sa oficiálne údaje o dojazde znížili na 455 km a 289 km. Automobilka podľa svojich tvrdení aktívne komunikuje so zákazníkmi, ktorí si vozidlo medzitým objednali.
Na informáciu zareagovala aj sesterská značka Hyundai. V jej prípade sa problém týka modelu Kona Electric, ktorý využíva rovnakú techniku ako Niro. Nové, správne čísla dojazdu pre Hyundai Kona sú 449 km (64 kWh) a 289 km (39 kWh). Žiadnych ďalších modelov značiek Hyundai a Kia sa problém nedotýka.