Mazda MX-30 sa neradí medzi extravagantné autá, tento dojem sa môže zmeniť akurát po otvorení protismerných dverí. Dojazd na jedno nabitie ju pasuje skôr do pozície mestského auta.
Mazda po dlhšom napínaní konečne ukázala svetu svoj nový elektrický crossover MX-30. Zaujímavý je hneď z niekoľkých dôvodov. Prvým sú protismerne sa otvárajúce zadné dvere a absencia B-stĺpika na spôsob BMW i3. Druhý dôvodom je vzhľad, v ktorom síce vidíme črty Mazdy, ale masívne plasty v spodnej časti spolu s kontrastnou strechou trochu rozbíjajú dizajn, na ktorý sme v prípade Mazdy zvyknutí. Odlišná je aj predná maska. Prešla výrazným zmenšením v porovnaní s podobne veľkou Mazdou CX-30 a dôvod je jasný, elektromobil nepotrebuje nasávať toľko vzduchu na chladenie auta. Výsledkom je lepšia aerodynamika. Z pohľadu jazdných vlastností má byť elektromobil veľmi podobný vozidlám so spaľovacím motorom. Viac o tom sme písali v nasledujúcom článku.
V interiéri nájdeme trojramenný volant a horizontálne členenú palubnú dosku. V jej vrchnej časti je vsadený dotykový displej, zospodu sa o ňu opiera ďalší dotykový displej, slúžiaci na ovládanie klimatizácie. Na stredovom tuneli má svoje miesto páka automatickej prevodovky a otočný ovládač multimediálneho systému. Oficiálne informácie o pohonnej jednotke sú veľmi strohé. Už skôr však preniklo na svetlo, že o pohon MX-30 sa postará jeden elektromotor s výkonom 105 kW. Batéria s kapacitou 35,5 kWh umožní maximálny dojazd 240 km. Nová Mazda tak bude určená hlavne na mestské jazdenie a dochádzanie do práce. Pre lepšiu predstavu o rozmeroch ju môžeme porovnať so Škodou Karoq. Mazda je o chlp dlhšia, má dlhší rázvor náprav, na druhej strane je trochu užšia a nižšia. Na cesty sa Mazda MX-30 dostane až na jeseň roku 2020. Pri využití online rezervácie možno objednať jej limitovanú edíciu za 34 400 eur. Objednávanie funguje už aj na slovenskej stránke Mazdy.