Trieda G je tým najsurovejším, čo trojcípa hviezda ponúka. Etalón luxusu, výdrže, kvality a terénnych schopností mal doteraz neistý osud. Automobilka rozmýšľala nad jeho zrušením. Stane sa pravý opak. Uvidíme "dží"-class v elektrickej verzií.
Zavrite oči a predstavte si auto, ktoré podľa vás asi najviac stelesňuje surový výkon a perfektné terénne podmienky. Áut, ktoré si podnes držia tento imidž, nie je veľa. Jedným z nich je určite aj Mercedes Benz Triedy G. Auto, ktoré ignoruje emisné štandardy a pojem aerodynamika mu na prvý pohľad nič nehovorí, si len ťažko predstavíme s elektromotorom, ktorý má naopak imidž alternatívny, ba až "hipsterský."
Napriek tomu Mercedes ohlásil, že elektrická verzia inkonického Géčka príde. Je to iba otázkou času. Hlava digitálnej transformácie Mercedesu, Sascha Pallenberg, to uviedol na svojom Twitterovom účte, kde cituje aj riaditeľa spoločnosti Olu Källenia. Informuje o tom britský portál Autoexpress.
"Príde bezemisná elektrická verzia Triedy G. V minulosti boli debaty o tom, či by sme mali model zrušiť. Dnes to vidím tak, že Trieda G bude tá, čo tu ostane najdlhšie."
Automobilka sa v minulosti skutočne pohrávala so zrušením ikonického modelu z viacerých dôvodov. Jedným sú emisné normy, ktoré sú stále prísnejšie. Pri "predpísanom" ikonickom tvare značka nemôže príliš vplývať na aerodynamiku auta. Úspornosť jazdy tak musí hľadať predovšetkým v úspornosti motorov a niekoľkonásobnej filtrácií výfukových plynov. Jedného dňa narazí automobilka na technologické hranice. Ďalšou je bezpečnosť chodcov. Možné následky nárazu opäť súvisia s dizajnom, ktorý sa ako komplex nezmenil už od roku 1979.
Aj to je dôvod, prečo sa Mercedes rozhodol uviesť elektrickú verziu modelu. Jej meno zatiaľ nie je známe, no objavili sa potvrdenia, že automobilka si predbežne zaregistrovala názov EQG. S prihliadnutím na jej nové názvoslovie je úplne očakávateľné, že elektrické Géčko toto meno skutočne aj ponesie. Známe nie sú ani špecifikácie nového auta. Ak bude vychádzať z modelového radu EQ, môžeme očakávať dva motory, pohon všetkých kolies a výkon 300 kW. Trieda G však bola vždy niečo viac ako bežný Mercedes. Je preto možné, že v rámci pohonu príde s úplne inou architektúrou.