
GLC je už dlhé roky najobľúbenejším SUV od značky Mercedes‑Benz. V roku 2024 to bol najpredávanejší konštrukčný rad značky. V blízkej budúcnosti ponuku rozšíri elektrická verzia, ktorá tradične absolvuje testy za polárnym kruhom. Pôjde o náhradu za model EQC.
Rovnako ako očakávaná novinka Mercedes CLA aj nové elektrické GLC by malo dostať 2-stupňovú prevodovkou, ktorá je súčasťou elektromotora na zadnej náprave. Mercedes potvrdil, že využije 800-voltovú architektúru, čo pozitívne ovplyvní rýchlosť nabíjania aj účinnosť elektrického pohonu.
Pre GLC budú k dispozícii rôzne verzie vysokovoltových akumulátorov. Akumulátor, určený pre top verzie, umožní nabíjanie jednosmerným prúdom výkonom viac ako 320 kW. Okrem využiteľnej kapacity energie sa akumulátory líšia aj chemickým zložením článkov. Akumulátorové články top variantu disponujú anódami, v ktorých je oxid kremičitý zmiešaný s grafitom, dôsledkom čoho je vysoká gravimetrická energetická hustota.
Kapacita väčšej batérie by mala dosahovať úroveň pod 100 kWh a dojazd jednomotorovej verzie by sa mal blížiť k hranici 700 km. O niečo menej na jedno nabitie zvládnu dvojmotorové modely s pohonom všetkých kolies 4Matic.
Nadchádzajúci model bude mať štandardne vzduchové tepelné čerpadlo. V porovnaní s porovnateľným elektrickým prídavným ohrievačom spotrebuje na vyhriatie interiéru pri rovnakom vyhrievacom výkone približne tretinu elektrickej energie za rovnakých rámcových podmienok.
Ako takzvaný viaczdrojový model dokáže tepelné čerpadlo využívať paralelne tri zdroje energie: odpadové teplo z jednotky elektrického pohonu, odpadové teplo z akumulátora a okolitý vzduch. Tepelné čerpadlo je súčasťou klimatizácie, ktorá v lete chladí a v zime kúri. Na jednej strane tepelné čerpadlo umožňuje veľmi vysoký výkon nabíjania tým, že pred rýchlonabíjaním uvedie vysokovoltový akumulátor do ideálneho teplotného rozsahu. Na druhej strane je súčasťou filozofie Mercedes-Benz s myšlienkou, že účinnosť by nemala ísť na úkor tepelného komfortu.