V marci 2021 sme mohli spoznať nový Peugeot 308. Okrem tradičných naftových a benzínových motorov dostal aj plug in hybridný pohon. V dnešnej dobe prekvapivo chýbala v ponuke čisto elektrická verzia.
Peugeot ju však plánuje a portál Autocar získal od predstaviteľov značky aj konkrétnejšie informácie. Všetky dôležité časti pohonu s výnimkou batérie sú umiestnené pod kapotou. Batéria je tradične pod podlahou, hlavne v miestach pod sedadlami.
Elektromotor bude poháňať kolesá prednej nápravy. Takéto riešenie využíva aj menší súrodenec e-208, parametrami sa však trochu líši. Nový Peugeot e-308 dostane o 4 kW väčšiu batériu s celkovou kapacitou 54 kWh (využiteľná kapacita 50 kWh). Polepší si aj elektromotor s vyšším výkonom 115 kW (e-208 má výkon 100 kW).
Zaujímavé je aj porovnanie hmotnosti a dojazdu dvoch francúzskych súrodencov. Nový Peugeot e-308 má vážiť 1 600 kg, hmotnosť e-208 sa pohybuje v závislosti od výbavy od 1 530 do 1 585 kg. V dojazde dokonca rozmernejšia novinka vyhráva v pomere 400:340 km. Príčinou rozdielu nie je len vyššia kapacita batérie, ale hlavne výrazne nižšia spotreba.
Spotreba Peugeotu e-208 sa v kombinovanej premávke podľa WLTP pohybuje od 16,3 - 16,5 kWh/100 km. Väčší elektromobil e-308 má mať papierovú spotrebu 12,4 kWh/100 km. Hodnota v reálnej premávke bude zrejme tradične horšia, ale aj porovnanie papierových spotrieb nám vie naznačiť trend.
Nový Peugeot e-308 má ešte pomerne ďaleko k uvedeniu na trh. S výrobou chcú Francúzi začať až v júli 2023, dovtedy by sme sa mohli dozvedieť niečo aj o cenách vozidla.