Elektromobily, nabíjané za jazdy, by mohli mať výrazne menšie batérie, a tým by ich cena mohla klesnúť dokonca pod úroveň vozidiel so spaľovacím motorom.
Správa o dvojkilometrovom elektrifikovanom úseku cesty vo Švédsku sa v médiách objavila už pred pár týždňami. Pre vysvetlenie ide o cestu so zabudovanou koľajnicou, ktorej sa pri jazde dotýka rameno vozidla. Porovnať to môžeme napríklad s trolejbusmi. Cestu v súčasnosti využíva modifikované elektrické nákladné auto, ktoré preváža tovar z letiska Arlanda v Štokholme do neďalekého logistického centra. Cena tohoto projektu bola približne 4,8 milióna eur. Systém okrem dodávania energie vypočítava cenu spotrebovanej energie konkrétnym vozidlom. V prípade predbiehania sa nabíjanie zastaví a vozidlo prejde do vedľajšieho pruhu.
Sieť elektrifikovaných ciest by v budúcnosti mohla priniesť výrazné zníženie cien elektromobilov, ktorú dnes výrazne dvíhajú batérie. Jazda po elektrifikovanej trati by poskytla vozidlu nekonečný dojazd, odpadla by nutnosť pravidelného, zdĺhavého nabíjania a batérie by mohli byť podstatne menšie, a tým aj výrazne lacnejšie. Podľa Gunnara Asplunda, šéfa spoločnosti Elways, ktorá sa podieľa na projekte elektrifikovanej cesty, by mohli byť elektromobily dokonca lacnejšie v porovnaní s vozidlami na fosílne palivá. Navyše, ani infraštruktúra so zabudovanou koľajnicou v asfalte nie je najdrahšia a cena sa môže znížiť, ak k elektrifikácii dochádza v rámci opravy ciest. Problémom pozemnej koľajnice boli nečistoty, ktoré sa na nej usadzovali, ale tento nedostatok sa už podarilo odstrániť. Testy elektrifikovanej cesty budú pokračovať minimálne 12 mesiacov, aby sa preverilo jej fungovanie pri rôznom počasí a teplotách. O bezpečnosť sa podľa zodpovedných netreba báť a ani priamy dotyk s koľajnicou za dažďa by nemal byť nebezpečný.
Nabíjanie za jazdy je vhodné pre osobné autá, autobusy a aj nákladné autá. Podľa internetovej stránky projektu elektrifikovanej cesty eRoad Arlanda stačí, aby boli elektrifikované 2 až 4 percentá cestnej siete, predovšetkým hlavné cestné ťahy. Krátke trasy mimo elektrifikovaných úsekov by pomohla vozidlám prejsť energia v batérii. Švédi pripravili zaujímavý projekt s cieľom znížiť množstvo vypúšťaných emisií CO2, jeho hromadné využitie v budúcnosti však nemusí byť jednoduché. Vybudovanie infraštruktúry je jedna vec. Novým podmienkam by sa však museli prispôsobiť aj automobilky a riešiť treba aj výrazné zvýšenie spotreby energie. Navyše ju treba vyrábať "čistým" spôsobom, aby priniesli elektrifikované cesty želaný efekt. Myšlienka elektrifikovanej cesty je však minimálne zaujímavá.