Nedostatok oleja v motore, problém s dobíjaním batérie, či poškodenie motora - autá so spaľovacím motorom majú množstvo kontroliek, ktoré upozorňujú vodiča na prípadný problém. S nástupom elektromobility sa výrobcovia musia prispôsobiť novej situácii.
Vtipná situácia nastala napríklad s elektrickým Audi e-tron, ktoré majiteľov vyzývalo na návštevu servisu a výmenu oleja. Išlo len o chybu softvéru, ktorý bol rovnaký aj pre modely so spaľovacím motorom.
Vážnejším problémom je absencia upozornenia na poškodenie batérie. Tradične je umiestnená pod podlahou vozidla, a ak dôjde ku jej kontaktu s prekážkou, tak je len na vodičovi, ako vyhodnotí riziko poškodenia a či ju dá skontrolovať v servise. "Toto nie je uspokojivá situácia, pretože pod autom je zlá viditeľnosť a navyše na posúdenie skutočného poškodenia je potrebné cvičené oko," hovorí Johannes Clemm, výkonný riaditeľ Continental Safety Engineering International v Alzenau.
Continental preto prichádza so systémom Battery Impact Detection (BID), ktorý upozorní vodiča na poškodenie batérie. To umožní šoférovi spraviť predbežné opatrenia ešte predtým, ako by mohlo dôjsť k vznieteniu batérie. "Okrem toho BID identifikuje oblasť poškodenia, takže manažment batérie môže vyprázdniť články v tejto oblasti, aby sa zabránilo akémukoľvek riziku požiaru," dodáva Clemm.
V nízkych rýchlostiach pri parkovaní a hrozbe dotyku batérie s obrubníkom môže BID vyslať signál a vozidlo môže dočasne zdvihnúť podvozok vyššie. Vo vysokých rýchlostiach zas upozorní na poškodenie, ak skala alebo iný objekt poškodí ochranný obal a narazí do batérie. Výhodou tohto riešenia so senzormi pod batériou je aj o 50 % nižšia hmotnosť ochranného obalu batérie.