Význam alternatívnych zdrojov pohonu stále nadobúda na dôležitosti. Ani Škoda neberie budúcnosť mobility na ľahkú váhu.
Na jar tohto roku predstavila mladoboleslavská automobilka v Šanghaji svoju víziu elektrického SUV. Šéf produkotvého manažmentu priblížil stratégiu, ktorou sa bude modelová ponuka uberať. Bude úplne iná ako u koncernových súrodencov.
Guido Haak oznámil túto informáciu na otvorení automobilového Digilabu v Prahe. Automobilka sa rozhodla neísť cestou väčšiny automobilových značiek. Tie ponúkajú elektromobily ako nejakú podznačku alebo podkategóriu k už existujúcemu modelu. Škoda bude svoje elektromobily ponúkať popri bežných modeloch na úplne rovnakej úrovni. Na rozdiel od Volkswagenu so svojim e-up!, elektrickou verziou up!-u, bude elektromobil od Škody zaradený do bežnej katalógovej ponuky pod vlastným menom. Podobne ako Renault ZOE alebo produkty od Tesly.
Haak na prirovnanie k Tesle reaguje jasne. Elektromobily od Škody nebudú priamo konkurovať americkej automobilke. Víziou Škody je totiž priblíženie elektrického riešenia bežným ľuďom. Za hlavné ciele si Škoda stanovuje rovnováhu hodnoty a ceny, rozumný dojazd, atraktívny dizajn, asistenčné systémy vodiča a radosť z jazdy.