Ak nahrnutý koberček, alebo zatúlaná fľaša pod brzdovým pedálom znemožňujú brzdenie, pomôže elektronická parkovacia brzda. Použiť ju môže aj spolujazdec, ak príde šoférovi náhle nevoľno.
Klasické ručné brzdy majú svoj čas spočítaný. Podľa nedávneho prieskumu má len niečo viac ako tretina nových áut ručnú brzdu, väčšina má vo výbave namiesto nej elektronickú parkovaciu brzdu. Z pohľadu zábavy za volantom ide o krok zlým smerom, ale väčšine šoférov táto informácia vrásky nerobí. Elektronická parkovacia brzda môže mať výhodu pri núdzovom zastavení auta. Stačí, aby sa dostala pod brzdový pedál fľaša s vodou, alebo šoférovi prišlo zle a pomôcť môže elektronická parkovacia brzda, na ktorú dosiahne aj spolujazdec. Vozidlo po jej aktivovaní výrazne spomaľuje, ale zároveň ostáva ovládateľné vďaka aktívnemu systému ABS. Ako vyzerá takéto brzdenie z rýchlosti 193 km/h predviedol Chris Harris z Top Gearu.
Pre nás nejde o žiadnu novinku, veď podobný kúsok vyskúšal vo svojom videu Rasťo Chvála už pred pár rokmi. Rasťo vo svojom videu síce netestoval brzdenie z vysokej rýchlosti, ale predviedol schopnosti elektronickej parkovacej brzdy na snehu. Použitie klasickej ručnej brzdy by pri krízovej situácii s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobilo šmyk. Brzdenie na snehu pomocou elektronicky ovládanej ručnej brzdy môže byť však prekvapujúco efektívne. Pri Rasťovom pokuse boli samotné brzdné dráhy kratšie ako pri použití nožnej brzdy.