Euro NCAP pravidelne stupňuje svoje nároky na bezpečnosť automobilov. Tento rok prináša opäť nové prísnejšie hodnotenie testov. Pozrite si najzásadnejšie zmeny.
Nový crash test
Až 23 rokov využívalo Euro NCAP náraz vozidla do stojacej deformovateľnej bariéry s čiastočným prekrytím. Po novom ho vymení za náraz do pohybujúcej sa bariéry. Aj auto aj bariéra sa budú hýbať rýchlosťou 50 km/h. Okrem hodnotenia ochrany posádky bude Euro NCAP brať do úvahy aj vplyv vozidla na bezpečnosť posádky v druhom aute. Nová bude aj "najpokrokovejšia figurína na svete" pre nárazové testy s menom THOR. Predstavovať bude stredne veľkého muža.
Bočný náraz
Pri bočnom náraze sa bude odteraz brať do úvahy aj vzájomný kontakt posádky. Na úspešné zvládnutie tohto testu bude najmä v menších autách, kde je posádka bližšie pri sebe, nutným prvkom výbavy centrálny airbag. Výrobcovia sa na toto nové testovanie už pripravujú. Príkladom je Honda a jej nový Jazz.
Asistenčné systémy
Asistenčné systémy už budú musieť zvládnuť náročnejšie scenáre, ako len brzdenie pred prekážkou. Pre maximálne skóre už bude musieť vozidlo automaticky zabrzdiť počas cúvania v prípade, že zozadu prechádza okolo chodec. Automatické brzdy sa aktivujú aj pri odbočovaní a križovaní trasy protiidúcich vozidiel, ak im vodič nedá prednosť. Okrem toho sa Euro NCAP zameria aj na hodnotenie systémov, monitorujúcich únavu a pozornosť vodiča.
Po náraze
Bezpečnosť nie je len o airbagoch a asistenčných systémoch. V spolupráci s Medzinárodnou asociáciou hasičov a záchranárov (International Association of Fire & Rescue) bude Euro NCAP hodnotiť aj systémy, ktoré majú pomôcť po nehode, medzi nimi eCall či elektronické kľučky dverí. Výrobcovia budú odmenení v prípade rýchleho a presného automatického informovania záchranárov po nehode.
Nové výsledky testov Euro NCAP sme nedostali už niekoľko mesiacov, spôsobené to bolo súčasnou koronakrízou. Prvé tohtoročné testy zverejní organizácia v lete.