Organizácia Euro NCAP spustila ďalšiu sériu testov bezpečnosti áut. Tradičné nárazové testy mali za úlohu odhadnúť, akú šancu na prežitie bez ťažkých zranení má posádka vozidiel. Neskôr sa testy zamerali aj na bezpečnosť zraniteľných účastníkov cestnej premávky (chodci a cyklisti) a v poslednom čase sa sprísňovali najmä pri skúšaní schopností asistenčných systémov. Z pasívnych prvkov bezpečnosti bol najväčšou novinkou posledných rokov stredový airbag, ktorý znižuje riziko zranenia pri vzájomnom kontakte šoféra a spolujazdca pri bočnom náraze.
V roku 2023 Euro NCAP rozšírilo testovanie o ďalšie oblasti. Bodovaná je už aj schopnosť vozidla upozorniť vodiča na zabudnuté dieťa v uzamknutom vozidle, prípadne vozidlo priamo kontaktuje záchranné zložky. Ďalšia novinka sa týka nehôd, ktoré skončia potopením vozidla. V takýchto prípadoch musí aj na vozidlách s elektrickým ovládaním okien fungovať ich otváranie naďalej. Platí to aspoň pre nevyhnutný čas, potrebný na núdzové opustenie vozidla posádkou. Fungovať musí aj otváranie elektrických dverí.
V oblasti asistenčných systémov sa nároky zvyšujú na automatické núdzové brzdenie. Po novom musí auto vedieť rozoznať nielen vozidlá, cyklistov a chodcov, ale aj motocyklistov. Automatické núdzové brzdenie sa musí aktivovať aj pri odbočovaní doľava a prekrížení dráhy účastníka cestnej premávky v ľavom pruhu.