Takmer šesť rokov neudelilo testovacie konzorcium Euro NCAP ocenenie za novú bezpečnostnú technológiu. Teraz dostal cenu Volkswagen za komunikačný systém car-to-x.
V rokoch 2010 až 2014 udeľovalo nezávislé testovacie konzorcium Euro NCAP pravidelne (niekoľkokrát ročne) špeciálne ceny pre prínos automobiliek k bezpečnosti. Posledným oceneným bola značka BMW za systém automatického núdzového brzdenia, ktoré dokázalo reagovať aj na chodcov. Odvtedy prešlo dlhých šesť rokov bez ďalšieho ocenenia. Teraz však prišiel rad na Volkswagen a jeho technológiu car-to-x. V skratke ide o komunikáciu medzi autami navzájom a medzi autom a infraštruktúrou. Šofér sa tak v predstihu dozvie o nebezpečných situáciách na ceste. Komunikačný systém ho upozorní na viacero nebezpečných situácií, vrátane vozidla záchranných zložiek na ceste - osobitne na stojace, či pohybujúce sa vozidlo záchranných zložiek. Šofér dostane včas informáciu o prácach na ceste, nehode, pokazenom vozidle, odstavenom vozidle aj o dopravnej zápche. Systém zobrazí upozornenie aj v prípade aktivácie svetiel núdzového brzdenia na vozidle vpredu.
Informácie, prichádzajúce do vozidla, sa radia do dvoch kategórií - kritické a nekritické. Všetko záleží od obmedzenia na ceste, vzdialenosti od auta a rýchlosti jazdy. Z tohto dôvodu sa aj nekritické hlásenie môže v priebehu času zmeniť na kritické. Komunikačný systém nie je závislý na telefónnom signáli, ale využíva technológiu WLAN, známu pod označením "ETSI ITS-G5", ktorá funguje na pridelenej chránenej frekvencii. Od systému sa očakáva zníženie množstva kritických situácií a pozitívny efekt by mal mať aj na ostatných členov premávky. Reakcia šoféra jedného vozidla totiž vyvolá aj reakciu ostatných členov premávky.
Systém je v súčasnosti určený výlučne na fungovanie mimo mesta, hlavne na diaľnici. Aktivovaný bude pri rýchlostiach nad 80 km/h. V meste je vodič sústredenejší a hustá premávka v praxi prináša skoré upozornenie na problematickú situáciu. Komunikačný systém je súčasťou štandardnej výbavy v novej generácii Volkswagenu Golf a dostane sa aj do budúcich elektrických modelov ID. Po doručení nového vozidla je z dôvodu GDPR systém deaktivovaný a vodič musí s jeho aktiváciou súhlasiť. V budúcnosti ho má možnosť kedykoľvek znovu vypnúť.