Autosuv.sk

Ostatné

Európsky parlament schválil mäkšiu normu Euro 7

Nová norma nebude tak prísna a do platnosti vstúpi neskôr. Do praxe sa dostane aj novinka - limity pre pevné častice vznikajúce pri brzdení a odere pneumatík.
Európsky parlament schválil mäkšiu normu Euro 7

Už roky počúvame kritiku automobiliek na plánovanú emisnú normu Euro 7. Bývalého šéfa Audi z nej bolela hlava, šéf Stellantisu ju považoval za zbytočnú, keďže sme už aj tak rozhodli o zákaze spaľovacích motorov a Škoda zas poukazovala na možný koniec malých áut ako Fabia s príchodom novej normy Euro 7.

Kritické hlasy z prostredia automobiliek boli čiastočne vypočuté a Európsky parlament schválil upravenú verziu normy Euro 7. Limity pre NOx, pevné častice a CO ostávajú na podobnej úrovni ako v súčasnej norme Euro 6.

Prísnejšie emisné limity sa však dotknú autobusov a nákladných vozidiel. Z pôvodného prísnejšieho návrhu normy Euro 7 sa do praxe dostane aj novinka, ktorou sú limity pre množstvo pevných častíc, ktoré vzniknú pri brzdení a odere pneumatík. Za návrh hlasovalo 329 poslancov, 230 bolo proti a 41 sa hlasovania nezúčastnilo.

Okrem uvoľnenia niektorých limitov dostanú automobilky viac času na implementáciu nových noriem. Euro 7 mala pôvodne vstúpiť do platnosti od roku 2025, ale pre osobné autá sa posúva na rok 2026 a pre nákladné na rok 2027.

Tagy

Pokračovať v čítaní