Život modelu Škoda Felicia oficiálne odštartoval 26. októbra 1994 svetovou premiérou na ikonickom Karlovom moste v Prahe. Výroba nového modelu pritom začala už v septembri v závode vo Vrchlabí a neskôr 17. októbra 1994 aj v závode v Mladej Boleslavi.
Felicia sa stala prvým autom vyvinutým po tom, čo Volkswagen Group získal podiel v Škode v roku 1991. Česká značka tak získala prístup k novým technológiám a komponentom. Škoda získala prístup nielen k vybaveniu a motorom skupiny, ako aj k moderným bezpečnostným a komfortným prvkom, čo prispelo k pozoruhodnému komerčnému úspechu Felicie.
Zrodenie novej éry
Modelová rada Felicia vznikla z komplexnej modernizácie predchádzajúceho modelu Škoda Favorit. Felicia mala nový dizajn, pričom päťdverový hatchback bol o 40 mm dlhší a o 15 mm širší ako Favorit, čím sa aj zvýšila kapacita batožinového priestoru o 21 litrov na celkových 272 litrov.
Základným motorom bol benzínový štvorvalec s objemom 1 289 cm3, dostupný v dvoch výkonových výstupoch (40 kW a 50 kW). V roku 1995 bol predstavený silnejší motor 1,6 MPI (55 kW) a atmosférický dieselový motor 1,9 D (47 kW). Vďaka úzkej spolupráci so skupinou Volkswagen bolo počas výroby Felicie zavedených mnoho moderných prvkov, vrátane ABS, až štyroch airbagov, posilňovača riadenia, klimatizácie, palubného počítača, vyhrievaných predných sedadiel a koženého čalúnenia. Škoda Felicia bola vyhlásená za Auto roka v Českej republike v roku 1994.
Karosárske varianty: Praktické a zábavné
V júni 1995 sa ponuka karosérií rozšírila o praktický model kombi, ktorý meral 4 205 mm na dĺžku a ponúkal 447 litrov priestoru na batožinu. V auguste 1995 začal závod Kvasiny vyrábať úžitkové verzie – Pickup a Vanplus. Okrem toho, na základe Pickupu, bolo vyrobených viac ako 4 000 kusov Škody Felicia Fun pre voľnočasové účely. Toto vozidlo v jeho osobitnej žltej farbe malo nekonvenčné usporiadanie sedadiel 2+2 s rozkladacou lavicou na korbe pre zadných pasažierov.
V februári 1998 bol predstavený výrazne faceliftovaný model, ktorý zjednotil exteriér vozidla s dobovým dizajnovým jazykom Škody po vzore väčšej Octavie (vo výrobe od roku 1996). S touto aktualizáciou sa dĺžka Felicie zvýšila o 28 mm, resp. o 32 mm v prípade kombi, bola rozšírená paleta farieb karosérie a pribudla dodatočná výbava.
Špeciálne edície
Počas svojej kariéry bola Škoda Felicia ponúkaná v rôznych špeciálnych verziách a edíciách. V roku 1995 bola prvýkrát predstavená špičková verzia Laurin & Klement pri tomto modeli. O rok neskôr bola vydaná špeciálna edícia Atlanta na počesť Letných olympijských hier.
Medzi ďalšie významné edície patrili Sport Line, Color Line, Excellent, Magic, Family a Mystery, pričom dominantným motívom poslednej bol Pražský orloj. Keď v júni 2001 z výrobnej linky zišla posledná Škoda Felicia, celkový počet vyrobených kusov dosiahol impozantných 1 401 489 vozidiel.