Autosuv.sk

Ostatné

Ferrari si patentovalo spaľovací motor na vodík

Taliansky výrobca podal žiadosť o patent v USA a rovnako ako Porsche hľadá spôsob zachovania spaľovacieho motora.
Ferrari si patentovalo spaľovací motor na vodík

Budúcnosť spaľovacieho motora v Európe je stále neistá. Automobilky postupne prechádzajú na elektrický pohon, ale jeho koniec nie je definitívny. Dôležitý je hlavne pre výrobcov, ktorí vyrábajú športové autá a ich hlavným cieľom je priniesť emóciu a zážitok z jazdy. Súčasťou zážitku je športový zvuk, ktorý elektromobil v rýdzej forme neponúkne, maximálne príde z umelým zvukom s reproduktorov.

Pre výrobcov ako Porsche a Ferrari je dôležité ponúkať ďalej aj vozidlá so spaľovacími motormi. Porsche hľadá cestu v uhlíkovo neutrálnych e-palivách. V roku 2022 oficiálne otvorilo fabriku na e-palivo v Čile a v roku 2023 získalo povolenie na výstavbu najväčšej fabriky na e-palivá na svete v americkom Texase.

Ferrari zas hľadá riešenie prostredníctvom "vodíkovej cesty", keď vodík poslúži ako palivo pre spaľovací motor. Takýto vodíkový motor produkuje takmer nulové emisie CO2 a malé množstvo emisií NOx a pevných častíc.

Žiadosť o patent na vodíkový motor podalo Ferrari v USA ešte v roku 2023 a koncom februára 2024 ju tamojšie úrady zverejnili. Ferrari vo svojom patente pripúšťa, že vodíkové auto bude väčšie a ťažšie. Dôvodom je nižšia energetická hustota vodíka a teda potreba väčšej nádrže.

Vodíkový spaľovací motor nie je novinkou. Aj keď sa zatiaľ do sériovej výroby nedostal, ako riešenie sme ho už mohli vidieť vo viacerých prototypoch. V súčasnosti mu veľkú pozornosť venuje Toyota, ktorá ho vyvíja a testuje v rámci 24-hodinových vytrvalostných pretekov. V poslednom období prešla z využívania plynného vodíka na tekutý vodík, ktorý má vyššiu energetickú hustotu. Viac si môžete prečítať TU!

Zdroj: Motor Authority

Tagy

Pokračovať v čítaní