Autosuv.sk

Ostatné

Fiat Punto je prvé auto so ziskom nula hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP.

Staršie autá neobstoja v dnešných nárazových testoch. Chýbajú im potrebné asistenčné systémy, ale väčšie nároky sú kladené aj na pasívnu bezpečnosť.
Fiat Punto je prvé auto so ziskom nula hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP.

Staršie autá neobstoja v dnešných nárazových testoch. Chýbajú im potrebné asistenčné systémy, ale väčšie nároky sú kladené aj na pasívnu bezpečnosť.

Fiat Punto je v predaji od roku 2005, čo je na dnešné pomery nezvyklo dlhá doba. Drvivá väčšina áut z roku 2005 sa už dnes ako nové auto nedá kúpiť. Za dlhých dvanásť rokov je technologicky zastarané a prejavuje sa to aj na jeho bezpečnosti. V nárazových testoch podľa dnešných štandardov získalo nula hviezdičiek.

Časť viny môžeme zhodiť na chýbajúce asistenčné systémy, ale Punto nie je na tom dobre v porovnaní s dnešnými autami ani po stránke pasívnej bezpečnosti. Za ochranu dospelých, detí a chodcov získalo dve hviezdičky z piatich. Slabá je ochrana posádky vzadu počas čelného nárazu s celkovým prekrytím prednej časti. Najväčšie zranenia hrozia v hrudnej oblasti. Ešte horšie dopadne šofér so spolujazdcom pri náraze zozadu z dôvodu veľmi slabej ochrany krku. V celkovom hodnotení aj pre chýbajúce asistenčné systémy získalo Punto nula hviezdičiek.

Fiat Punto
Fiat

Euro NCAP si na paškál zobralo aj ďalšie vozidlá, ktoré sú už nejaký piatok na trhu a prešli len tradičnou modernizáciou. Ako jediná zo starších modelov získala podľa dnešnej metodiky päť hviezdičiek Toyota Yaris. Ďalšie modely ako Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max, Grand C-Max, Opel Karl a DS3 získali tri hviezdičky. Oproti tomu nové autá Hyundai Kona, Kia Stinger, BMW 6, Jaguar F-Pace získali päť hviezdičiek. Horšie obstála Kia Stonic s tromi hviezdičkami v základnej výbave. Drahšia verzia s asistenčnými systémami získala plný počet hviezdičiek.

Tagy

Pokračovať v čítaní