Dosiahnuť vysoký výkon a nižšie emisie môžu dnes automobilky len za pomoci elektromotora. Rovnakou cestou sa vyberie aj Ford v prípade nového Focusu RS.
Automobilky dnes urputne bojujú s emisnými limitmi CO2. Tie musia v priemere stlačiť na hodnotu 95 g/km a problém to je nielen pri veľkých SUV, ale najmä pri rýchlych športových autách. Pravidlá sa pre automobilky sprísnili od začiatku tohto roku a budúci rok dôjde k ďalšiemu sprísneniu, bližšie sme sa o tejto téme rozpísali v článku o hroziacom konci pre Suzuki Jimny v Európe.
S rovnakým problémom bojuje aj Ford pri vývoji nového ostrého Focusu RS. Vozidlo s výkonom 257 kW (350 k) jednoducho produkuje príliš vysoké emisie. A to hovoríme ešte o starom Focuse RS, nasledovník bude musieť prísť s výkonom okolo 400 k, aby držal krok s dobou. Pred časom sa počítalo s tým, že so znížením emisií na prijateľnejšie hodnoty pomôže mild hybridná technika, ale vysokopostavený nemenovaný zdroj priamo z automobilky pre portál Autocar potvrdil, že mild hybrid stačiť nebude. "Čakáme, že náš inžiniersky tím príde s riešením pre pohonnú jednotku a to nie je jednoduché pri nových reguláciách emisií CO2", cituje Autocar svoj zdroj. Namiesto mild hybridného systému by sa pod kapotu mal dostať plnohodnotný hybrid (full-hybrid). V praxi to prinesie neskorší príchod Focusu RS na trh. Namiesto pôvodne očakávaného termínu v tomto roku je oveľa pravdepodobnejší termín uvedenia 2022/23. Podľa portálu Autocar sa Ford teraz sústredí na vyladenie hybridnej jednotky, pozostávajúcej z benzínového turbomotora s objemom 2,5 l a elektromotora. Spaľovacia jednotka by mohla produkovať výkon 300 k a ďalších 100 k by mohol pridať elektromotor. Ďalším problémom môže byť cena celého vývoja. Ak si chce Ford zachovať pohon všetkých kolies so špeciálnym drift režimom, tak ho musí zladiť s novou hybridnou jednotkou, čo cenu určite navýši.
V každom prípade dúfame, že sa nového ostrého Focusu RS dočkáme. Akoby mohol vyzerať, predviedol na svojom profile na Facebooku X-Tomi Design.