O infotainmente Fordu ste si na našich stránkach už prečítali svoje. Jednoduchý, ale nesympatický. Nová verzia Sync 4 prinesie výraznú modernizáciu.
Multimediálne systémy sú dnes jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere auta. V dobe, keď emisie tlačia automobilky do úzkych a nútia ich ponúkať takmer rovnaké portfólio motorov a výkonov, je práve systém infotainmentu jednou z mála možností, ako okoreniť užívateľský zážitok. A dnes už naozaj nehovoríme len o zážitku z jazdy, ale o skutočnom užívateľskom zážitku z interiéru, materiálov a multimédií.
Musíme subjektívne zhodnotiť, že najatraktívnejšie multimediálne systémy majú bezkonkurenčne európske automobilky. Ich dôraz na dizajn je to, v čom ich mnohí zákazníci uprednostňujú. V podstate odzrkadľujú požiadavky európskeho trhu, logicky, najlepšie. Ak by ste sa pozreli napríklad do USA, tam je mentalita kupujúcich úplne iná. Ľudí zaujíma, či daný prvok výbavy majú, nie však to, ako je prevedený a spracovaný. Práve preto nečudo, že od nás Ford v minulosti dostal kritiku práve za tento aspekt. Hovoríme konkrétne o systéme Sync 3, ktorí naše srdcia jednoducho neuchvátil.
Iba dnes však automobilka oznámila, že už budúci rok príde s novým rozhraním, ktoré môže všetko zmeniť. Sync 4 zatiaľ nemá presný termín spustenia a nevieme ani, v ktorých modeloch začne. Čo je však isté, prinesie veľký posun vpred. Prvou zmenou je takzvaný Over-The-Air service, ktorým bude Ford aktualizovať infotainmentovú jednotku. Tá bude poskytovať dvojnásobok výpočtovej sily, vďaka čomu spĺňa všetky predpoklady na rýchlejšiu odozvu, jemnejšie animácia a prepracovanejšiu grafiku. Už z prvých vizuálov Sync 4 pôsobí oveľa "dospelejšie" a hi-tech v porovnaní s predošlou verziou.
Nový systém je navrhovaný na dotykové obrazovky do veľkosti až 15,5 palca, čím prekonáva aj infotainment Modelu 3 od Tesly. Pri takejto veľkosti displejov sa pravdepodobne bude musieť zmeniť aj spôsob uloženia obrazovky do palubnej dosky. V praxi by mohli zmiznúť masívne plasty a rám obrazovky by sa mohol zmenšiť na minimum.
Ďalšou novinkou bude multitasking, ktorý so sebou prinesie aj rozdelenie obrazovky. Takto veľké displeje už budú poskytovať dostatok plochy na to, aby infotainment vedel zobraziť viac dôležitých informácií a aplikácií naraz. Vďaka tomu už nebudete musieť prepínať medzi mapami a hudbou. Zobrazíte si ju naraz.
Výhodou je aj prepracovaná konektivita a komunikácia. Elektrické Fordy budú vedieť vyhľadávať voľné nabíjacie stanice a hlasový asistent bude (samozrejme najprv len po anglicky) rozumieť aj konverzačným požiadavkám. Ide o také, ktoré sú pre počítač ťažké na pochopenie. Ak by ste napríklad chceli požiadať Ford o navigáciu do najlepšej čínskej reštaurácie v okolí, pomocou umelej inteligencie bude schopný jednu naozaj nájsť. K umelej inteligencií patrí aj strojové učenie, vďaka čomu bude Ford schopný sledovať vaše návyky a v budúcnosti presnejšie zareaguje. Výraznou zmenou bude aj bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Tento spôsob konektivity majú momentálne iba prémiové značky.