Názov Puma americká značka používala kedysi pre malé kupé. Dnes pôjde o športový crossover.
Atletický inovatívny crossover. Presne tak opisuje Ford svoj nový automobil nesúci meno Puma. Zatiaľ sa o ňom veľa nevie, no zvieracie názvy boli doteraz pri Mustangu symbolom dravosti, rýchlosti a ikonickosti. Budeme môcť od novej Pumy očakávať rovnaký ošiaľ?
Zatiaľ, čo sa Ford v USA rozhodol rapídne zmenšiť portfólio, v Európe to na škrty príliš nevyzerá. Práve naopak. Crossover, ktorý americká automobilka tento rok predstaví, rozšíri európske portfólio značky. Názov vymykajúci sa štandardom bude, podobne ako pri Mustangu, mať vlastné logo. Či iba doplní modrý ovál Fordu alebo ho úplne nahradí momentálne nie je známe. Predstavením vlastného emblému však automobilka vysiela signál, že pôjde o niečo veľkolepé.
Ford Puma bolo kedysi pomenovanie pre malé športové kupé, ktoré však príliš veľký úspech nezožalo a bolo z produkcie odstavené v roku 2002, päť rokov po jeho uvedení. K parametrom novej Pumy Ford zatiaľ veľa nepovedal. Vieme však, že pôjde o vyvýšenú karosériu crossoveru. Podľa fotografie, ktorú automobilka zverejnila, usudzujeme, že pôjde o menší automobil. Auto tak ostane verné niektorým zo svojich predošlých vlastností.
„Maximálne sme sa snažili, aby sme zákazníkom poskytli požadovanú flexibilitu s progresívnym a evokujúcim štýlom, takže budú môcť riadiť svoje doteraz najkrajšie auto,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe.
Napriek podobnosti vo veľkosti sa nová Puma bude snažiť vymykať normálu. Už z teasingovej fotografie vidíme fazuľové svetlá, ktoré trochu pripomínajú zmenšené Porsche Cayenne. Doplnené budú pravdepodobne typickou šesťuholníkovou mriežkou chladiča, ktorú sme v úplných začiatkoch ešte amerického Mondea veľmi pripodobňovali Aston Martinu. Dnes už podobnosť taká veľká nie je a tešíme sa na to, ako značka prepojí svoje dnešné dynamické krivky s hravosťou svetiel, ktoré vyzerajú jedinečne.
I keď samotný dizajn ostáva záhadou, o technológií už automobilka čo to povedala. Poháňané bude technológiou EcoBoost Hybrid. Pod kapotou teba čakáme jednolitrový benzínový trojvalec. Doplnený bude mild hybridnou technológiou na 48V architektúre, ktorá bude spolu doručovať výkon 115 kW. V rámci batožinového priestoru môžeme očakávať veľmi malú konkurenciu. Zo strany nemeckého koncernu prakticky existujú iba podstatne väčšie alebo podstatne menšie modely (veľkosť kufra plus alebo mínus 50 litrov). So svojimi 468 litrami tak bude mať možnosť zaujať ľudí, čo hľadajú presne niečo medzi.
Ak by sme teda mali hodnotiť schopnosť tohto automobilu spôsobovať ošiaľ, s Mustangom ho porovnávať môcť určite nebudeme. Ford má však veľké oči a nová Puma má šancu zaskvieť. Zameraná však bude na úplne iných zákazníkov.