Autosuv.sk

Ostatné

Ford Puma už nie je Coupé, ale nový malý crossover. Pozrite si ho na fotkách

Ford Puma je malý, vizuálne výrazný crossover s množstvom technológií, mild hybridným pohonom a veľkým praktickým kufrom.
Ford Puma už nie je Coupé, ale nový malý crossover. Pozrite si ho na fotkách

Ford Puma je malý, vizuálne výrazný crossover s množstvom technológií, mild hybridným pohonom a veľkým praktickým kufrom.

Ford Puma je názov, ktorý sa nám spája s kompaktným Coupé, teraz však prichádza nová, úplne iná Puma. Presné rozmery nového crossoveru stále nepoznáme, už na prvý pohľad však ide o malé vozidlo, ktoré veľkostne prekoná akurát Fiestu. Koľko miesta sa ujde posádke, môžeme tiež len odhadovať na základe fotografií, lepšiu predstavu máme o kufri. Ford Puma ohúri objemom 456 l a podľa automobilky ide o najväčší kufor v triede. Zďaleka však nejde o štandardne využiteľných 456 l. Ford chcel z malého priestoru vydolovať maximum a ukazuje rôzne príklady, ako kufor čo najlepšie využiť. Po sklopení sedadiel sa doň zmestí krabica s rozmermi 112 cm x 97 cm x 43 cm. 

Ford Puma

Priestor vyhradený pre rezervu obsadil MegaBox. Ide o hlboký priestor pod dnom kufra s objemom 80 l. Pre lepšiu predstavu sem zmestíte dva golfové vaky (info aspoň pre tých, ktorí hrávajú golf). Do boxu možno položiť nestabilné predmety vysoké až 115 cm, napríklad izbové rastliny. Pri návrhu MegaBoxu myslel Ford aj na praktické detaily. Vystlal ho syntetickou vnútornou vrstvou a do spodnej časti umiestnil výpustnú zátku, ktorá uľahčí čistenie. Dvojité dno zas možno umiestniť do dvoch základných polôh, ale čo s ním, keď pri prevoze prekáža? Ford myslel aj na to, nemusíte ho nechať doma v garáži, ale stačí ho vertikálne oprieť o operadlá v druhom rade. Rovnako ani horný kryt batožinového priestoru netreba vyberať. Je flexibilný a ľahko sa prispôsobí tvaru batožiny. Namontovaný je priamo na dverách kufra a otvára sa spolu s nimi.

Interiér malého crossoveru vyzerá na pohľad veľmi dobre a tento dojem zvýrazňuje 12,3-palcový plne digitálny prístrojový panel. Otázkou je, ako na tom bude z pohľadu kvality materiálov a spracovania. V tomto smere nie veľmi vyniká Ford EcoSport. Oba modely sú pritom vyrábané v Rumunsku. Snáď si v tomto prípade dá Ford viac záležať.

Malý crossover je nositeľom množstva technológií. Do výbavy dostal systém výstrahy pred jazdou v protismere, ktorý využíva kameru a informácie z navigačného systému. Pri úhybnom manévri zas Puma poskytne podporu riadenia (impulz na otočenie volantom), aby vodič ľahšie obišiel nečakanú prekážku. Crossover rozoznáva chodcov, detekuje krajnicu, dokáže zaparkovať a spolieha sa na aktuálne údaje od spoločnosti HERE Technologies - pochádzajú od miestnych orgánov, záchranných služieb a iných pripojených vozidiel. Puma tak šoféra upozorní na práce na ceste, alebo objekty na vozovke a to ešte pred zákrutou.

Ford Puma (24 obrázkov v galérii)

O pohon sa postarajú mild hybridné pohonné jednotky. To znamená, že benzínovému trojvalcu 1,0 EcoBoost pomôže štartér/generátor, poháňaný remeňom s výkonom 11,5 kW. Pri brzdení rekuperuje energiu a následne ju využije pri rozbiehaní na zvýšenie krútiaceho momentu až o 50 Nm. K dispozícii budú dve verzie hybridných jednotiek s výkonom 92 kW a 114 kW, papierová spotreba dosiahne hodnoty 5,4 a 5,46 l. Motory budú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou, prípadne 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Aj keď o tom Ford zatiaľ v tlačovej správe neinformoval, je viac menej jasné, že Puma sa spoľahne výlučne na pohon prednej nápravy. Na zverejnenie ceny si počkáme zrejme aspoň do jesene, kedy bude nový model vystavený vo Frankfurte.

Tagy

Pokračovať v čítaní