Autosuv.sk

Ostatné

Ford ukončil test inteligentných svetelných križovatiek

Viac ako dva roky testoval Ford inteligentné svetelné križovatky v nemeckom meste Aachen.
Ford ukončil test inteligentných svetelných križovatiek Ford

Nové technológie môžu v budúcnosti zlepšiť situáciu v doprave vo veľkých mestách. Ford preto vyvíjal a testoval novú technológiu, ktorá zlepší prejazdnosť svetelných križovatiek a tiež uľahčí prejazd mestom pre záchranárske vozidlá.

Na otestovanie technológie použil Ford cestu s ôsmimi po sebe idúcimi semaformi v nemeckom Aachene a dva úseky s tromi po sebe idúcimi semaformi tesne za mestom, všetky zriadili partneri projektu.

Ford na test využil plug in hybridnú verziu modelu Kuga, vybaveného potrebnou technológiou. Inžinieri testujú rôzne scenáre, v ktorých Kuga predstavuje záchranárske auto, alebo obyčajné vozidlo v premávke.

V prvom scenári (sanitka) vozidlo vyšle signál a na semafore zasvieti "zelená" v požadovanom smere. Po prejazde prejde semafor do štandardnej prevádzky. V druhom scenári (obyčajné vozidlo) adaptívny tempomat prispôsobí rýchlosť tak, aby vozidlo prišlo v správny moment na svetelnú križovatku a mohlo pokračovať na "zelenú". V takomto prípade môže adaptívny tempomat napríklad spomaliť z 50 km/h na 30 km/h.

V prípade vozidiel, ktoré sa nevyhnú červenému svetlu, by táto technológia mohla pomôcť minimalizovať prudké brzdenie a čas strávený státím. Vozidlo dostane informácie zo semaforu v dostatočnom predstihu pred križovatkou a skôr spomalí, čím pomôže znížiť zápchy.

"Výmena údajov medzi autami, záchrannými vozidlami a semaformi v reálnom čase pomocou najnovšej technológie mobilných telefónov robí cestnú premávku bezpečnejšou a efektívnejšou," povedal Michael Reinartz, riaditeľ Consumer Services and Innovation, Vodafone Germany. "Inteligentné ovládanie semaforov pomáha zachraňovať životy, keď záleží na každej sekunde, a tiež znižuje zbytočné čakacie doby a znižuje emisie CO2," dodal Reinartz.

Inžinieri Fordu v spolupráci s ďalšími partnermi testovali tento systém v rámci projektu Corridor for New Mobility Aachen-Düsseldorf (ACCorD), financovaného nemeckou vládou. Projekt odštartoval v januári 2020 a v týchto dňoch končí. Ford v tlačovej správe neuviedol, ako bude projekt pokračovať a či sa dočkáme jeho zavedenia do praxe.

 

Tagy

Pokračovať v čítaní