Americký Ford sa rozhodol znižovať náklady a odísť z trhov, ktoré nie sú rentabilné. Rozlúči sa s väčšinou sedanov a hatchbackov.
Minulý týždeň prenikla na povrch správa, v ktorej sa Ford rozhodol výrazne zdecimovať svoje portfólio za účelom zvýšenia zisku. "Spoločnosť nebude investovať do nových generácií tradičných sedanov pre Severnú Ameriku," uviedol Jim Hackett, riaditeľ spoločnosti.
Vo štvrťročnej správe pre prvý kvartál predstavil sériu opatrení, ktorá by mala Ford dostať opäť do ekonomicky priaznivejšej pozície. Znamená to však okrem iného aj absolútny koniec väčšiny aktuálnych amerických modelov. V produkcií vlastne ostanú len dva modely s klasickou architektúrou. Ford Mustang a Ford Focus Active.
Vďaka markantným škrtom sa tak automobilka môže sústrediť na zdokonaľovanie modelov, ktoré sú pre ľudí atraktívne. Mustang dostane napríkad hybridný pohon a novú výkonnú verziu GT500 Shelby. Focus Active sa bude dovážať z Číny.
Modely ako Fusion alebo Taurus sa prestanú produkovať už budúci rok, iné budú svoju produkciu pomaly znižovať a vozidlá už len exportovať.
Keďže spoločnosť vidí svoj najväčší potenciál v úžitkových vozidlách, akým je aj slávna F150, bude sa koncentrovať práve na tento segment. Vozidlo je totiž veľmi žiadané, relatívne lacné a darí sa mu na poli rôznych testov výdrže a odolnosti. Ako vravia Američania, bigger is better (čím väčšie, tým lepšie). A tým smerom sa uberie aj Ford. Segment SUV a crossoverov by mal porásť tiež. "Našim cieľom je ponúkať podobné cenovo dostupné riešenia. Zmení sa len formát auta," uviedol Jim Farley, riaditeľ globálnych trhov.
Tieto škrty sa podľa Hacketta na firemných číslach negatívne neodrazia. Naopak, podľa predbežných výpočtov by do roku 2022 mali automobilke ušetriť až 25 miliárd dolárov.