Za pevnou konštrukciou nového Fordu Focus sa skrýva bórová oceľ, ktorú v minulosti využívali napríklad rytieri vo svojich brneniach.
Oznámenie o zisku plného počtu piatich hviezdičiek Fordu Focus v nárazových testoch Euro NCAP prišlo práve v čase, keď sme sa s novou generáciou modelu zoznamovali na prvej jazde. Pre predstaviteľov značky nešlo o žiadne prekvapenie a úspešné absolvovanie testov očakávali. Teraz Ford prezradil, čo sa skrýva za jeho úspechom. Okrem asistenčných systémov a aktívnych prvkov bola vždy dôležitá aj konštrukcia a pevnosť karosérie. Väčšinou sa automobilky v takýchto prípadoch chvália super modernými technológiami. Ford poukázal na to, že dnes sa pri spevňovaní konštrukcie využívajú aj o veľa staršie technológie. Prvky z bórovej ocele, ktorými vystužil Focus totiž nie sú pre ľudstvo ničím novým. Bórovú oceľ už dávno využívali rytieri. Bola súčasťou ich brnenia, ktoré ich chránilo v nemilosrdných súbojoch.
„Staviame na postupoch, ktoré sa na spevňovanie ocele používajú už tisíce rokov. Používame však moderné materiály a automatizáciu, ktoré nám umožňujú proces tvarovania za tepla zrýchliť a spresniť,“ povedal Dale Wishnousky, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre výrobu.
Dnes sa bórová oceľ využíva napríklad aj pri stavbe mrakodrapov. Pri tvarovaní za tepla sa kusy ocele vystavia teplote až 930 °C, potom ich roboty presunú do hydraulického lisu s uzatváracím tlakom až 1150 ton a následne sa vyformujú a ochladia v priebehu len troch sekúnd. V tejto fáze je taká pevná, že na presné vyrezanie každého dielu do finálneho tvaru musí byť použitý laserový lúč s teplotou vyššou než láva. Bórová oceľ prispela k zvýšeniu odolnosti nového Focusu pri náraze až o 40 %.