Jann Mardenborough si vyskúśal, aké to je ovládať skutočný Nissan GT-R pomocou diaľkového ovládania. Sám pritom sedel vo vrtuľníku, letiacom nad okruhom Silverstone.
Zdá sa, že príchod nového dielu hry Gran Turismo je pre
automobilky takmer rovnakým lákadlom ako svetové autosalóny. V súvislosti s uvedením
hry na trh predstavujú nové štúdie vozidiel a snažia sa strhnúť pozornosť
na svoje športové modely. Nissan zverejnil video, na ktorom predvádza Godzillu,
ako je jeho model GT-R prezývaný. Na tom by nebolo nič nezvyčajného, zvlášť keď
ide o verziu GT-R/C so špecifikáciou z roku 2011. Pre bližšiu
predstavu benzínový šesťvalec dosahuje výkon 404 kW a ručička tachometra
sa zastaví až na hodnote 317 km/h. Ovládať toto vozidlo na skrátenej, 2,6 km
dlhej verzii okruhu Silverstone sa podujal Jann Mardenborough, víťaz GT
Academy. Schválne sme napísali ovládať a nie šoférovať. Mardenborough si
totiž nesadol za volant, ale z vrtuľníka letiaceho nad okruhom na diaľku
ovládal GT-R. V ruke držal ovládač DualShock®4, určený pre PlayStation.
Najrýchlejšie kolo absolvoval za 1:17,47 s. V praxi to znamenalo priemernú rýchlosť 122 km/h a maximálku 211 km/h. Pre porovnanie priemerná rýchlosť počas jedného kola so šoférom za volantom rovnakého auta je 134 km/h. Rozdiel nie je taký priepastný vzhľadom na trhané pohyby volantu pri využití diaľkového ovládania. Ovládané vozidlo bolo vybavené štvoricou robotov, ktoré mali na starosti točenie volantom, prevodovku, brzdu a plyn. Okrem toho sa v kufri nachádzalo šesť počítačov, ktoré dokážu poslať príkaz robotom až 100-krát za sekundu. Auto bolo vybavené aj dvojicou nezávislých bezpečnostných systémov, fungujúcich na rôznych rádiových frekvenciách. To umožňovalo dvom ďalším operátorom kedykoľvek aktivovať maximálne brzdenie so zapnutým ABS a zároveň vypnúť motor v prípade, že by Mardenborough stratil kontrolu nad vozidlom.