Autosuv.sk

Ostatné

Goodwood: Poriadny zvuk, nehody a aj rekord

V Goodwoode ožil monopost s poriadnym zvukom, padol elektrický rekord a nechýbali nehody.
Goodwood: Poriadny zvuk, nehody a aj rekord

V Goodwoode ožil monopost s poriadnym zvukom, padol elektrický rekord a nechýbali nehody.

Podujatie Goodwood Festival of Speed prináša každoročne to najzaujímavejšie z minulosti, ale aj súčasnosti automobilového priemyslu. Po jeho skončení sme sa obzreli za niekoľkými udalosťami, ktoré nás zaujali. Aj keď "festival rýchlosti" nie je vždy len o tlačení plynu na podlahu, niektorí jazdci na to poriadne zatlačili. Jedným z nich bol aj Liam Doran na Forde RS200. Už v prvej zákrute to s nohou na plyne mierne prehnal a prešiel ju krásne zvládnutým driftom. O pár sekúnd sa však jeho jazda skončila po tom, ako mu doslova roztrhalo zadné prítlačné krídlo. Ford RS200 stratil prítlak vzadu a okamžite išiel do hodín. Pretáčavému šmyku sa v tomto prípade nedalo zabrániť.

Namále mal počas tréningovej jazdy aj Roamin Dumas na elektromobile I.D. R Pikes Peak. Našťastie sa mu elektrický Volkswagen podarilo zachrániť a nakoniec stanovil nový rekord trate v kategórii elektromobilov. Viac sa dočítate v nasledujúcom článku.

V Goodwoode sa vždy mihnú aj poriadne drahé autá. Jedným z nich bola Zonda Barchetta. Zonda je vyrábaná v malých sériách už roky a stále prichádzajú nové verzie, ktoré si vždy bez problémov nájdu nového majiteľa. Teraz vraj nastal čas na definitívne ukončenie výroby Zondy. Na trať v Goodwoode sa dostala verzia bez strechy. Značka Pagani plánuje vyrobiť iba tri kusy a jeden ostane v rukách majiteľa, Horacia Paganiho. Zvyšné dve sa predajú, každé za cenu niekde v rozmedzí 13 - 15 miliónov eur. Na festivale rýchlosti sa predstavil priamo Horacio Pagani, ktorý si vychutnal jazdu pred množstvom divákov.

Zaujímavých vozidiel sa mihlo v Goodwoode naozaj veľa a chýbať nemohol ani monopost F1. Poriadny zvuk éry desaťvalcov v F1 pripomenul divákom Karun Chandhok za volantom Williamsu FW23 z roku 2004. Trojlitrový motor BMW zvládol počas pretekov točiť až 20 000 otáčok a Juan Pablo Montoya s týmto monopostom spravil v Monze jedno kolo s priemernou rýchlosťou 262,242 km/h. Montoya prešiel kolo rekordnou rýchlosťou ešte počas voľného tréningu.

Na záver ešte pripájame krátke video so spomalenými zábermi, na ktorých si môžete dobre pozrieť nielen rýchle, ale aj veľmi zaujímavé stroje.

Tagy

Pokračovať v čítaní