
Rok 1900 bol dôležitý v histórii automobilov. Dovtedy mali prvé vozidlá veľké problémy s chladením spaľovacieho motora, ale Wilhelm Maybach prišiel s inováciou - s chladičom, ktorý svojím povrchom pripomínal včelí plást. Patentovaný dizajn vyriešil problém s chladením a motory nových áut mohli byť razom výkonnejšie a pritom spoľahlivejšie. Riešenie sa prvýkrát objavilo na Mercedese 35 PS.
Mercedes 35 PS
Predtým výrobcovia využívali iné chladiče, napríklad Maybach využíval rúrkový chladič. Pozostával z úzkej vodnej nádrže s otvorenými rúrkami vedenými spredu dozadu, cez ktoré prúdil vzduch počas jazdy auta.
Chladič prechádzal počas nasledujúcich rokov evolúciou a revolúcia prišla v roku 1931 s príchodom Mercedesu-Benz 170. Po prvýkrát bol chladič skrytý za prednú masku, ktorá sa stala jeho ochranným krytom. Predná maska tvorila jeden celok s prednou kapotou.
Mercedes 170
V 50-tych rokov sa svetu ukázala prvýkrát "športová tvár" Mercedesu 300 SL “Gullwing”, ale aj modelu 190 SL roadster. Predná maska dostala horizontálne lamely a veľký znak trojcípej hviezdy Mercedesu.
V roku 2007 s príchodom Triedy C (W 204) dostali záujemcovia o Mercedes na výber, pre ktorú prednú masku sa rozhodnú. V závislosti od výbavy si mohli zvoliť klasikú alebo športovú masku.
S príchodom doby elektrickej sa funkcia prednej masky mení. Otvory pre nasávanie vzduchu sú stále potrebné aj napriek absencii chladiča. Dizajnéri však na otvory nemusia využívať prednú masku a kvôli lepšej aerodynamike ich umiestňujú radšej do nárazníka.
Z prednej masky sa tak stáva prekrytá plocha ideálna pre ukrytie senzorov ako kamery, radary či lidary.