Slovenský importér zverejnil cenu nového naftového motora, určeného pre model Civic. S jeho predajom sa začne od marca.
Názory na budúcnosť naftových motorov sú väčšinou negatívne. Vplývajú na to najmä plánované zákazy predaja takýchto vozidiel v budúcnosti, ktoré presadzujú niektoré krajiny. Hon na autá s naftovým motorom je trochu predčasný. Všetko zmiesť jedným ťahom zo stola je nerozumné. Pri rozhodovaní by sa vždy mal brať do úvahy celkový vplyv konkrétnej motorizácie na životné prostredie a nie čiernobiele videnie, kde je elektromotor automaticky čistý a nafta “špinavá“.
Aj naftové motory majú stále priestor na vylepšenia. Najnovšie sa to pokúša dokázať Honda, ktorá inovovala štvorvalcový agregát 1,6 i-DTEC. Japoncom sa podarilo stlačiť papierovú spotrebu na 3,7 l/100 km a emisie CO2 na úroveň 99g/km. V tomto prípade hovoríme už o novšom a presnejšom meraní spotreby a emisií. Realita je aj v prípade nového cyklu WLTP trochu iná, ale nie tak vzdialená papierovým údajom, ako v prípade starého meracieho cyklu NEDC.
Nasadenie inovovaného motora do modelu Civic ohlásila Honda ešte v minulom roku a od marca začne s jeho predajom. Najskôr vo verzii Civic 5D s manuálnou prevodovkou. V júli pribudne v ponuke Civic diesel 5D s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a Civic diesel Sedan s manuálnou prevodovkou. Kombináciu nového motora s karosériou typu sedan a deväťstupňovým automatom si bude možné objednať od septembra. Cena naftového Civica v najnižšej výbave S začína na úrovni 18 490 eur. Minimálne do konca marca si záujemci môžu uplatniť zľavu 1000 eur na všetky naftové vozidlá CIvic, v prípade výbavy Comfort je ponúkaná zľava až 1500 eur.
Naftový motor poskytuje maximálny výkon 88 kW (120 k) pri 4000 otáčkach. Krútiaci moment dosahuje vrcholnú hodnotu 300 Nm pri 2000 otáčkach.