Športové auto je snom mnohých chlapcov a chlapov, mnohí ich však nikdy nezískajú. Kým sú mladí, tak chýbajú peniaze a svoje ambície napĺňajú aspoň lacným tuningom. Keď našporia dosť, tak už hľadajú auto pre rodinu s veľkým priestorom a dostatočným komfortom. Túžba však zostáva. Viaceré automobilky reagujú na túto situáciu a ponúkajú vozidlá na každý deň v športovom šate. Touto cestou sa vydala aj Honda so svojím modelom Civic, ktorý ponúka od začiatku tohto roka v dráždivejšej verzii Sport Line, inšpirovanej ostrým Civicom Type R.
Model Sport Line dostal výraznejšie bočné prahy, zadný difúzor a čerešničkou je zadný spojler. Zďaleka nie je taký veľký ako v prípade Type R, ale dodáva vozidlu výrazne športovejší charakter. Športovo ladený exteriér dopĺňajú 17-palcové kolesá v čiernom vyhotovení.
V interiéri si posádka hneď všimne červené prešívanie na volante, sedadlách, radiacej páke aj na paneloch dverí. Výrazným doplnkom sú aj vŕtané hliníkové pedále. S príchodom verzie Sport Line by sme chceli aj sedadlá s výraznejším bočným vedením. Je pravda, že Civic Sport Line nie je športové auto, ale pri schopnostiach jeho podvozka by sme chceli väčšiu oporu v zákrutách.
Po naštartovaní zaševelí spod kapoty trojvalec. Schválne hovoríme, že zaševelí, lebo na pomery trojvalca má kultúrny chod. Pri rozbiehaní z miesta je trochu tichší, ako by sme čakali. Na míle sa od konkurencie v tomto smere vzdiali pri jazde vo vysokých otáčkach. Hneď prvé zaradenie na 6-stupňovej manuálnej prevodovke nám odhalilo je presný chod. Šofér má z chodu radiacej páky dojem športového auta, jednotlivé prevodové stupne presne zapadajú na svoje miesto.
Na častiach interiéru v klavírovom lesklom vyhotovení vidno už po pár dňoch používania nečistoty.
Jazda so Civicom nás príliš neprekvapila. Skúsenosti máme s motorom aj prevodovkou. Malý trojvalec 1,0 VTEC Turbo s výkonom 93 kW je živší, ako sa pri pohľade na papierové údaje môže zdať, nespráva sa však ako klasický turbomotor. Výkon rastie v nízkych otáčkach pozvoľna a nepríde žiadne turbo opretie posádky do sedadiel. V tomto smere sa správa skôr ako atmosférický motor, poriadny výkon sa dostaví až nad hranicou 4 000 otáčok a graduje až k maximu pri 5 500 otáčkach. Stačí pritom len o 100 otáčok viac a motor "narazí" na obmedzovač. Trojvalec je v týchto vysokých otáčkach tak tichý, že to šofér bez pohľadu na otáčkomer vôbec neočakáva. Vďaka jeho tichému prejavu ostáva jazda pohodlná aj pri predbiehaní a vyššom nároku na dynamiku.
Okrem zadného krídla a difúzora zvýrazňuje dizajn zadnej časti aj zvlnenie strechy po stranách.
Odstupňovanie prevodovky je v princípe dobré, niektoré prevodové stupne sú však od seba trochu ďalej, platí to najmä pre druhý a tretí prevodový stupeň. Pri pokojnej jazde si to šofér nevšimne. Iné je to pri dynamickej jazde do kopca. Pri vytočení druhého stupňa na maximum auto zrýchľuje podľa predstáv, následné preradenie a na trojke chvíľu trvá, kým sa vozidlo nadýchne a zdvihne otáčky dostatočne vysoko. Ako problém tu však skôr vidíme nižšie spektrum využiteľných otáčok pri dynamickej jazde do kopca.
Najväčšou devízou Civicu ostáva podvozok. Je primerane komfortný, ale hlavne veľmi rýchly. Zákruty vďaka nemu možno prejsť poriadnym tempom a v súlade s názvom Sport Line sa približuje k športovo ladeným autám. Ak šofér naozaj zatlačí na "pílu", tak má čo robiť, aby sa udržal v sedadle.
Grafika multimediálneho displeja a najmä navigácie v Civicu už nestíha s dnešnou dobou.
Civic Sport Line dosiahol v teste spotrebu 7,2 l. Viackrát nás však výborný podvozok vyprovokoval k využitiu maxima z motora. Pri bežnej jazde sa dá zmestiť pod 6 l. Pre lepšiu predstavu diaľničná rýchlosť znamená spotrebu 6,4 l. Na záver musíme skonštatovať, že k máloktorému autu na každý deň sa športová výbava hodí tak, ako k Civicu. Tvrdíme to napriek spojeniu tejto výbavy s malým motorom. Dôvodom je najmä výborný podvozok.
Značka a model Honda Civic Executive Sport Line
Motor benzínový trojvalec s objemom 1,0 l
Pohon pohon predných kolies
Prevodovka/počet stupňov manuál/6
Celkový výkon kW(k)/pri otáčkach 93(126)/5 500
Krútiaci moment Nm 200/2 250
Spotreba výrobca/test l 4,8/7,2
Zrýchlenie z 0-100 km/h s 10,5-11,2 s
Cena od/testovaný model eur 17 190/23 890