Po zdolaní Nürburgringu si Honda dala za cieľ prekonať päť rekordov na piatich okruhoch v kategórii sériových áut s predným pohonom v rámci Type R Challenge 2018.
Všetko sa začalo v apríli 2017, keď Honda ohlásila zdolanie okruhu Nürburgring v čase 7 minút a 43,8 sekundy, čím si zabezpečila rekord medzi sériovými autami s predným pohonom. Rekord dosiahla na športovo ladenom hatchbacku Civic Type R. Pre Hondu ide už o akúsi povinnú jazdu. Každá nová generácia Civicu Type R ide na Nürburgring s tým, aby stanovila nový rekord vo svojej kategórii. Následne si japonská automobilka dala za cieľ prekonanie rekordov na ďalších piatich tratiach v rámci Type R Challenge 2018. Na okruhoch, keď sa jazdí, alebo v minulosti jazdila Formula 1 sa postupne predstavilo päť pretekárskych šampiónov.
- Jazdec WTCR, Tiago Monteiro, dosiahol na okruhu Estoril v Portugalsku traťový rekord 2 minúty a 1,84 sekundy.
- Legenda BTCC, Matt Neal, dosiahol na okruhu Silverstone v Spojenom kráľovstve traťový rekord 2 minúty a 31,32 sekundy.
- Japonská hviezda Super GT, Betrand Baguette, dosiahol na Spa-Francorchamps v Belgicku rekord 2 minúty a 53,72 sekúnd.
- Jazdec WTCR, Esteban Guerrieri, dosiahol na okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku nový rekord 2 minúty a 1,51 sekundy.
Informáciu o poslednom piatom rekorde (ak nerátame Nürburgring) zverejnila Honda v týchto dňoch. Za volant Civicu Type R sa posadil bývalý majster sveta Formuly 1, Jenson Button a vyrazil na maďarský okruh Hungaroring, kde sa pred pár dňami konala veľká cena F1. Kľukatú trať, ktorá patrí medzi najtechnickejšie v Európe, zdolal za 2 minúty a 10,19 sekundy.
„Na Hungaroring, kde som v roku 2006 vyhral svoje prvé preteky F1 s Hondou, sme v novom Type R prišli dosiahnuť nový traťový rekord pre sériové automobily s predným náhonom a som šťastný, že sme to dokázali!“, zhodnotil priebeh akcie bývalý šampión F1 a súčasný jazdec série NSX Super GT.
Jenson nakoniec pridal aj krátke hodnotenie vozidla. Vyzdvihol najmä brzdy a po dlhšom čase mu spravila radosť jazda s manuálnou prevodovkou. "Najviac ma prekvapilo, ako neskoro som s týmto automobilom mohol začať brzdiť. Aj manuálna prevodovka fungovala bezchybne. Väčšina dnešných automobilov nemá manuálnu prevodovku, takže bolo príjemné mať ten manuálny pocit. Vždy sa cítite omnoho viac prepojený s automobilom.“
Rekordné kolo si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.