Autosuv.sk

Ostatné

Honda už predáva modernizovaný Jazz s novým objemnejším motorom

Na základe osobných skúseností považujeme Hondu Jazz za mestské auto s veľkým vnútorným priestorom. Po modernizácii si ho zachovala rovnako ako variabilné zadné sedadlá Magic Seats. Pre tých, komu chýbal výkon, prináša navyše nový objemnejší motor.
Honda už predáva modernizovaný Jazz s novým objemnejším motorom

Na základe osobných skúseností považujeme Hondu Jazz za mestské auto s veľkým vnútorným priestorom. Po modernizácii si ho zachovala rovnako ako variabilné zadné sedadlá Magic Seats. Pre tých, komu chýbal výkon, prináša navyše nový objemnejší motor.

Honda Jazz sa radí medzi jedno z najvariabilnejších malých áut. Svojimi rozmermi patrí do mesta, ale vnútorným priestorom a možnosťami jeho konfigurácie určite vytŕča z radu. Modernizovanú verziu Jazzu predstavili Japonci ešte na autosalóne vo Frankfurte. Variabilita vnútorného priestoru ostala vďaka zadným sedadlám označovaným ako Magic Seats zachovaná. Tie ponúkajú štyri spôsoby, ako ich sklopiť. V závislosti od zvoleného režimu získame čo najväčšiu rovnú podlahu, alebo priestor na prevoz vysokých predmetov napríklad bicykla. Sklopenie sedadla spolujazdca vpredu umožní prevoz dlhých predmetov (2 480 mm). Rovnaká úprava vytvorí pohodlný priestor na vyloženie a vystretie nôh pre posádku vzadu. 

Najzásadnejšou novinkou, ktorú modernizácia priniesla, je jednoznačne nový benzínový motor 1,5 l i-VTEC. Výkon 96 kW a krútiaci moment 155 Nm spraví z malého veľkého Jazzu agilnejšie auto. S manuálnou prevodovkou zrýchli na 100 km/h za slušných 8,7 s. Automatická CVT prevodovka proces spomalí o 1,3 s. K dispozícii ostáva aj motor 1,3 i-VTEC s výkonom 75 kW.

CVT prevodovku sa snažili Japonci čo najviac prispôsobiť šoférovi. Pri brzdení z kopca, alebo náhlom ubratí plynu podrží prevodovka vyššie otáčky motora. Pomáha tak šetriť brzdovú situáciu, ale zároveň zlepšuje reakciu na následné zatlačenie na plyn. Systém Fast Off napríklad rozpozná, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém Fast Off zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Honda nedávno zverejnila akciový cenník pre faceliftovaný Jazz. V rámci neho znížila ceny jednotlivých verzií o 750 a 1000 eur. Nový motor 1,5 i-VTEC je dostupný jedine vo výbave Dynamic a začína na akciovej sume 16 240 eur. Rovnaké peniaze si Honda pýta za najvyššiu výbavu Elegance so slabším motorom 1,3 i-VTEC. Akciový cenník nájdete tu – KLIKNITE SEM!

Motor

1,3 litra i-VTEC (benzínový)

1,5 litra i-VTEC (benzínový)

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Zdvihový objem (cm3)

1318

1498

Vŕtanie x zdvih (mm)

73,0 x 78,7

73,0 x 89,5

Kompresný pomer

13,5

11,5

Výkon

102 k pri 6000 ot/min

130 k pri 6600 ot/min

Krútiaci moment

123 Nm pri 5000 ot/min

155 Nm pri 4600 ot/min


Tagy

Pokračovať v čítaní