Autosuv.sk

Ostatné

Hybrid Kinetic a Pininfarina pripravujú dva elektrické koncepty

Dojazd elektromobilov predlžuje tzv. range extender. V prípade vozidiel spoločnosti Hybrid Kinetic ním môže byť turbínový generátor, spaľovací motor, ale aj vodíkový systém.
Hybrid Kinetic a Pininfarina pripravujú dva elektrické koncepty

Dojazd elektromobilov predlžuje tzv. range extender. V prípade vozidiel spoločnosti Hybrid Kinetic ním môže byť turbínový generátor, spaľovací motor, ale aj vodíkový systém.

Skupina Hybrid Kinetic na seba čoraz viac upozorňuje. Napomáha jej k tomu nielen zaujímavá technika, ale aj príťažlivý vzhľad z pera dizajnérov známeho talianskeho štúdia Pininfarina. Posledným predstaveným kúskom bol športový model HK GT, vidieť sme ho mohli na autosalóne v Ženeve. Novinku s konfiguráciou sedadiel 2+2 charakterizuje dlhá predná kapota a jemne zakrivená línia, ktorá smerom dozadu postupne padá dolu. Prehliadnuť nemožno ani krídlové dvere. 

HK GT/Foto: Hybrid Kinetic

Štyri integrované elektromotory do kolies umožňujú precízne dávkovanie krútiaceho momentu osobitne na každé z nich, čím výrazne zlepšujú jazdné vlastnosti. Maximálna rýchlosť 350 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len dotvára obraz o tomto vozidle. Športové HK GT má však niečo spoločné s predchádzajúcimi modelmi, ktoré vznikli v spolupráci Hybrid Kinetic a Pininfariny. Na predĺženie dojazdu využíva ďalšiu jednotku, vyrábajúcu elektrickú energiu. Môže ňou byť mikroturbínový generátor, prispôsobený na rôzne typy palív, spaľovací motor alebo vodíkový systém. V treťom prípade je z HK GT vlastne vodíkové auto. Rovnaký princíp pohonu využíva Hybrid Kinetic aj vo svojich ostatných modeloch a stane sa tak aj v prípade dvoch nových konceptov, ktoré spoločnosť predstaví už onedlho v Pekingu.

H500/Foto: Hybrid Kinetic

Prvým z nich je elektrický sedan H500. Jeho vzhľad mali opäť na starosti dizajnéri z Pininfariny. Podľa všetkého by malo ísť o konkurenta pre Teslu. Dlhá kapota a karoséria typu fastback pridáva vozidlu na elegancii a športovosti zároveň. Zatiaľ máme k dispozícii len prvý obrázok (na titulke), ktorý neodhaľuje všetky tvary. Dizajn H500 na prvý pohľad pôsobí čisto, ale nájdeme tu aj zaujímavé detaily, napríklad "plutvy" nad prednými kolesami, ktoré vystupujú z kapoty hore a plynule nadväzujú na spodnú hranu okien. Interiér je v duchu tradície odetý do moderného šatu. Palubná doska je horizontálne členená a nechýba ani viacero displejov. Na podrobnosti si ešte musíme počkať. Kompletne zahalený tajomstvom zatiaľ ostáva druhý pripravovaný koncept.

Video HK GT

Tagy

Pokračovať v čítaní