Autosuv.sk

Ostatné

Hybridný Lexus RX sa spolieha na novú bipolárnu batériu

Nový Lexus RX prináša niekoľko nových technológií. Jednou z najdôležitejších zmien oproti predchádzajúcej generácii modelu je použitie bipolárnej nikel-metal hydridovej (NiMH) batérie vo verziách RX 350h a RX 500h.
Hybridný Lexus RX sa spolieha na novú bipolárnu batériu

Nová batéria bola navrhnutá tak, aby zabezpečila najlepšie jazdné vlastnosti pri zachovaní nízkej spotreby paliva. Jednotlivé články boli nahradené bipolárnymi článkami, pričom na jednej strane kovového kolektora prúdu bola umiestnená katóda a na druhej strane anóda. To znížilo počet dielcov a umožnilo dosiahnutie kompaktnejšej štruktúry.

V porovnaní s batériou v staršom RX 450h má nová batéria menší počet článkov (216 namiesto 240), ale dosahuje podobné parametre. Články sú usporiadané v kompaktnejšom integrovanom celku, ktorý nahrádza predchádzajúce trojdielne usporiadanie. Jednoduchšia konštrukcia a väčšia plocha toku elektrického prúdu znamená menší vnútorný odpor batérie.

Výhodou novej bipolárnej nikel-metal batérie je vyššia hustota energie, a tým aj vyšší výkon oproti klasickým batériám, čo prispieva k lepšej dynamike auta. Vďaka jedinečnému dizajnu a menšiemu počtu dielcov má nižšiu hmotnosť a je menej vystavená teplotným zmenám. Táto batéria rýchlejšie dopĺňa energiu a umožňuje vozidlu jazdiť dlhší čas výlučne na elektrickú energiu, čím znižuje spotrebu paliva.

Batéria má chladiaci systém a je inštalovaná pod zadnými sedadlami, takže neobmedzuje priestor v kabíne ani v kufri. Bipolárne nikel-metal hydridové batérie pre Lexus RX 350h a RX 500h vyrábajú v závodoch spoločnosti Ishihama a Kyowa.

Tagy

Pokračovať v čítaní