Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai a Kia prinášajú tri nové technológie pre kúrenie a chladenie

Rýchlejšie a efektívnejšie vystihuje trojicu nových technológií.
Hyundai a Kia prinášajú tri nové technológie pre kúrenie a chladenie

Hyundai a Kia predstavili tri nové technológie, ktoré pomôžu s chladením a vykurovaním vozidla. Prvou z nich je "nano chladiaci film", ktorý dokáže znížiť teplotu interiéru. Tento film pozostáva z troch vrstiev. Dve odrážajú slnečnú energiu a jeden vyžaruje infračervené žiarenie.

Nielenže tým blokuje infračervené žiarenie, ale tiež umožňuje teplu unikať z vozidla. Počas testov dosiahol interiér vozidla s "nano chladiacim filmom" teplotu 36 °C, čo bolo o 12,5 °C menej v porovnaní s vozidlom bez tejto technológie. Podobnú technológiu so špeciálnym chladiacim lakom, nedávno predstavil Nissan.

Druhou novinkou je sálavý vykurovací systém. Navrhnutý je tak, aby v zime rýchlo zohrial pasažierov. Teplo smeruje k nohám pasažierov a ohreje ich už v priebehu troch minút. Novinka ušetrí až 17 % energie k dosiahnutiu požadovanej teploty a tiež ju dosiahne rýchlejšie. Vedľajším efektom vďaka nižšiemu odberu energie je predĺženie dojazdu elektrických vozidiel v zime.

Systém obsahuje vysokoteplotné vykurovacie teleso a systém zabraňujúci popáleniu. Vyhrievacie teleso, ktoré môže dosiahnuť 110°C, je zabalené v látkovom materiáli, ktorý vyžaruje infračervené lúče a upravuje teplo na príjemnú úroveň. Systém prevencie popálenín deteguje telesný kontakt a okamžite zníži teplotu, čím zvyšuje bezpečnosť tým, že eliminuje riziko popálenia.

Kia nový vykurovací systém skúšobne namontovala do modelu EV9. V tomto prípade použila celkovo deväť vykurovacích panelov vo dverách, na stredovom tuneli a ďalších miestach.

Treťou technológiou z dielne Hyundai a Kia je nové vyhrievané čelné okno. Namiesto tradičných drôtov v skle, využili konštruktéri tenkú priehľadnú kovovú vrstvu. Výhodou je najmä ničím nerušený výhľad, a tým aj vyššia bezpečnosť.

Rozmrazovanie okna využíva 48 V napájanie a pri -18°C rozmrazí čelné sklo podľa výrobcov až štyrikrát rýchlejšie a spotrebuje pritom o 10 % menej energie. Navyše počas horúcich dní dokáže kovový povrch odraziť až 60 % slnečnej energie.

Hyundai a Kia hlásia, že všetky tri technológie sú v konečnom štádiu vývoja pripravené na masovú výrobu.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní