Pre tých, ktorí hľadajú elektrifikovaný pohon, ale nestačí im dojazd čisto elektrickej Kony, prichádza Hyundai s ponukou hybridnej verzie.
Hyundai Kona sa už nebude spoliehať len na naftový a benzínový motor, prípadne čisto elektrický pohon. Ponuku motorizácií totiž rozšíri hybrid, kombinujúci benzínový agregát 1,6 GDI a elektromotor. Celkový výkon pohonného ústrojenstva dosiahne 103,6 kW a krútiaci moment 265 Nm. Čísla to možno nie sú ohromujúce, ale na dobrú dynamiku by to malo stačiť. Pri predbiehaní je totiž veľkou výhodou okamžitá reakcia elektromotora. Kona sa môže v úvode predbiehacieho manévru spoľahnúť na elektrický výkon 32 kW a krútiaci moment 170 Nm, hneď v ďalšom okamihu by mal väčšiu časť práce na seba zobrať spaľovací motor. Elektrická energia je uložená v lítium-iónovej batérii s kapacitou 1.56 kWh.
Hyundai Kona Hybrid (17 obrázkov v galérii)
So znižovaním spotreby má šoférovi pomôcť systém Eco-DAS, ktorý analyzuje informácie o trase z navigačného systému a upozorní vodiča na spomalenie jazdy, napríklad pri blížiacom sa výjazde z diaľnice či križovatke. Eco-DAS zároveň manažuje zapojenie batérie a jej dobíjanie v závislosti od profilu trasy (blížiace sa stúpania a klesania). Hybridná Kona dostane do výbavy systém konektivity Blue Link®, ktorý ju umožní na diaľku odomknúť aj zamknúť prostredníctvom aplikácie. Na Slovensku bude tento systém dostupný v roku 2020. Samotné vozidlo sa však u nás začne predávať už v poslednom štvrťroku tohto roka. Slovenskú cenu modelu zatiaľ Hyundai vo svojej správe nezverejnil.
Motor | benzínový štvorvalec |
Výkon kW(k) | 77(105) |
Krútiaci moment Nm | 147 |
Elektromotor | |
Výkon kW(k) | 32 kW(43,5) |
Krútiaci moment Nm | 170 Nm |
Celkový výkon sústavy kW(k) | 103,6(141) |
Celkový krútiaci moment sústavy Nm | 265 |
Prevodovka/počet stupňov | dvojspojková/6 |