Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai modernizuje hybridný aj plug-in hybridný Ioniq

Zatiaľ nevieme, ako sa modernizácia dotkne kapacity batérie a výkonu pohonnej jednotky. Najviditeľnejšou zmenou prešiel interiér.
Hyundai modernizuje hybridný aj plug-in hybridný Ioniq

Zatiaľ nevieme, ako sa modernizácia dotkne kapacity batérie a výkonu pohonnej jednotky. Najviditeľnejšou zmenou prešiel interiér.

Hyundai má už celkom slušnú paletu vozidiel s alternatívnym pohonom. Elektrickej Kone a vodíkovému Nexu predchádzalo predstavenie modelu Ioniq v hybridnej, plug-in hybridnej a čisto elektrickej verzii ešte v roku 2016 najskôr na domácej pôde v Južnej Kórei a pár mesiacov na to v Európe na autosalóne v Ženeve. Po troch rokoch prišiel čas na modernizáciu Ioniqu. Vylepšení sa najskôr dočká hybrid a plug-in hybrid, neskôr aj elektromobil. Modernizovanú verziu spoznáme podľa prepracovaných nárazníkov a svetiel vpredu aj vzadu. Navyše v ponuke pribudli tri nové farby. Viac sa toho udialo vo vnútri. Najväčšou novinku je 10,25-palcový dotykový displej. Súčasťou multimediálneho systému je hlasové ovládanie a nechýbajú ani funkcie Android Auto a Apple CarPlay. Výraznou zmenou prešiel panel na ovládanie navigácie. Tradičné tlačidlá nahradila dotyková plocha, ktorá je opticky prepojená s dotykovým displejom. Do tohto celku zapracovali dizajnéri aj výduchy klimatizácie, ktoré zmenili svoje miesto. Predtým sa nachádzali po stranách displeja, ktorý už nie je vstavaný do palubnej dosky, ale vytŕča nad ňou.

Vynovený Ioniq je vybavený technológiou SmartSenese. Za týmto názvom sa skrýva niekoľko asistenčných systémov, vrátane udržiavania v jazdnom pruhu a automatického núdzového brzdenia. Novinkou je funkcia Green-zone Drive Mode. Vozidlo vďaka nej v ekologických zónach miest automaticky začne viac využívať elektromotor na úkor spaľovacieho motora.

Hyundai Ioniq - Facelift 2019 (6 obrázkov v galérii)

Ioniq sa po novom, rovnako ako elektrická Kona, bude viac spoliehať na ovládanie jedným pedálom. Po uvoľnení akcelerátora bude vozidlo výraznejšie spomaľovať a rekuperovať energiu. Stupeň rekuperácie, a tým aj spomaľovania si vodič môže nastaviť. Brzdový pedál tak bude slúžiť pre núdzové brzdenie. Modernizovaná hybridná a plug-in hybridná verzia Ioniqu bude v Európe predstavená v druhej polovici roka. Nezodpovedanou otázkou zostáva, či vzrastie kapacita batérie plug-in hybridu, a tým pádom aj elektrický dojazd. Rovnako sme sa zatiaľ nedozvedeli, či sa zmeny dotknú aj pohonnej jednotky.

Tagy

Pokračovať v čítaní