Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai predstavil dva koncepty N, ukazujú elektrickú budúcnosť

Kórejský výrobca ukazuje svoju "elektrickú a výkonnú" budúcnosť prostredníctvom dvojice konceptov, resp. pojazdných laboratórií.
Hyundai predstavil dva koncepty N, ukazujú elektrickú budúcnosť Hyundai

Hyundai predstavil víziu elektrifikácie svojej značky N. Koncepty RN22e a N Vision 74 sú príkladmi elektrifikačnej vízie značky N. Tieto dva koncepty, tzv. "rolling lab" demonštrujú ambíciu spoločnosti Hyundai Motor stať sa lídrom v budúcnosti bez emisií.

Výraz "rolling labs" sa doslovne preložiť celkom nedá, ale v princípe ide o niečo ako pojazdné laboratóriá, teda funkčné prototypy, ktoré sa v reálnych podmienkach testujú a dolaďujú.

RN22e spája dizajn úplne nového modelu Ioniq 6 a firemnú platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), čím definuje nový štandard značky v oblasti vysokovýkonných elektrických vozidiel. N Vision 74 zasa kombinuje technológiu elektrických vozidiel s pokročilým systémom vodíkových palivových článkov a ide o prvý vodíkový hybrid značky N.

"RN22e a N Vision 74 zohrávajú dôležitú úlohu v strategickom rozvoji celého nášho produktového radu, najmä našich elektrifikovaných, vysokovýkonných vozidiel," povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci divízie zákazníckych skúseností Hyundai Motor Company.

RN22e aj N Vision 74 budú naďalej testovať a overovať inžinieri Hyundai, takže budúce sériové vozidlá N môžu byť vybavené ich pokročilými technológiami.

Vízia Hyundai N pre éru elektrifikácie

Slogan značky N znie "Never just drive", pretože dostať sa z bodu A do bodu B by nikdy nemalo byť nudné či fádne. V elektrickej budúcnosti chce značka N zostať verná trom pilierom - modely N majú byť hravé a zábavné v zákrutách, plne spôsobilé pre jazdu na pretekárskej trati a zároveň ako športové vozidlá vhodné aj pre každodenné jazdenie.

RN22e ponúka výkon pripravený na pretekársku dráhu, je postavený na platforme E-GMP a disponuje aerodynamickým dizajnom modelu Ioniq 6. RN22e ukazuje víziu a smerovanie elektrifikovanej značky N a zároveň otvára možnosti vysokovýkonného modelu elektrických vozidiel v budúcnosti.

RN22e je vybavený pohonom všetkých kolies (AWD) a poskytuje optimalizované rozdelenie krútiaceho momentu podľa rôznych jazdných režimov. Aby sa zlepšili schopnosti RN22e na pretekárskej dráhe, Hyundai N sa zameral na aspekty chladenia a brzdenia.

RN22e poskytuje nastavenia optimalizované pre trať, aby si šoféri mohli užiť okruh bez zníženia výkonu. Disponuje štyrmi piestovými monoblokovými strmeňmi a 400 mm hybridným kotúčom. Okrem toho Hyundai N použije RN22e na štúdium toho, ako poskytnúť dynamický pohyb s regeneratívnym brzdením, ktoré presne kontroluje vybočenie a nájazd do zákrut.

Hyundai sa sústredil nielen na jazdu, ale aj na emócie a zážitok. Preto vybavil prototyp funkciou N Sound+, ktorý generuje zvuk z vnútorných a vonkajších reproduktorov pre dynamický pocit z jazdy. Okrem toho N e-shift integruje vibrácie a pocit radenia so zvukovým prejavom N Sound+.

RN22e špecifikácia:

N Vision 74

Druhé pojazdné laboratórium N Vision 74 vzdáva svojim retro dizajnom poctu konceptu Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý vyvinul legendárny automobilový dizajnér Giorgetto Giugiaro. Koncept bol potom zabudovaný do prototypov prvého sériového športového automobilu Hyundai. Do výroby sa síce nakoniec nedostal, ale udal tón kórejskej automobilke.

N Vision 74 zdedil čistý povrch, dynamický proporčný profil a jedinečný B stĺpik z konceptu Pony Coupe z roku 1974. Dizajnové dedičstvo Hyundai sa tak stretáva s érou elektrifikácie s vysokým výkonom. Osvetlenie Parametric Pixel dodáva zas futuristický rozmer.

"Dizajn N Vision 74 je orientovaný na budúcnosť, odráža však rešpekt a uznanie oddanosti a vášni, ktoré boli súčasťou konceptu Pony Coupe,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai.

Kokpit konceptu je zameraný na vodiča so zmesou historických prvkov a moderného dizajnu, ako je digitálny klaster či analógové tlačidlá. S dĺžkou 4 952 mm, šírkou 1 995 mm, výškou 1 331 mm a s rázvorom 2 905 mm je to prvé vysokovýkonné laboratórium postavené na najpokročilejšom systéme vodíkových palivových článkov, aký kedy Hyundai N vytvoril. Nie je to však prvýkrát, čo sa Hyundai N zaoberá technológiou palivových článkov.

Inžinieri Hyundai vyvinuli hybridnú štruktúru batériového elektrického pohonu v kombinácii so systémom FCEV s úplne novým usporiadaním. Tým, že N Vision 74 je poháňaný systémom palivových článkov a elektrickým pohonom batérie, zlepšuje sa účinnosť chladenia, pričom je možné použiť dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok.

To umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov, a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému.

N Vision 74 špecifikácia:

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní