Ioniq 6 sme mohli prvýkrát vidieť koncom júna 2022, teraz sme sa už dozvedeli aj viac oficiálnych informácií o pohone. Novinka sa spolieha na rovnakú platformu ako crossover Ioniq 5, preto nie sú zverejnené technické údaje až takým prekvapením.
Ioniq 6 príde na trh s rôznymi batériami s kapacitou 53 kWh resp. 77,4 kWh. Jednomotorové verzie poháňajú kolesá zadnej nápravy, dvojmotorové ponúkajú pohon všetkých kolies. Najsilnejšia dvojmotorová verzia s výkonom 239 kW a s krútiacim momentom 605 Nm zrýchli na 100 km/h v priebehu 5,1 s.
Výkon jednomotorovej verzie Hyundai zatiaľ neprezradil, ale môžeme predpokladať, že bude rovnaký ako v prípade Ioniqu 5, teda 168 kW. Základný jednomotorový model s väčšou batériou prejde na jedno nabitie až 610 km (WLTP), čím prekonáva crossover Ioniq 5 s najdlhším dojazdom 507 km.
Za vyšším dojazdom sa skrýva výrazne lepšia aerodynamika Ioniqu 6, jeho spotreba vďaka nej klesla na 14 kWh/100 km (WLTP). Dojazd môže byť ešte v budúcnosti vylepšený softvérom na diaľku. Takýmto spôsobom možno optimalizovať manažment batérie.
Ioniq 6 sa môže pochváliť prekvapivo veľkým vnútorným priestorom. Napriek aerodynamickému tvaru sa podľa Hyundaiu za rovnako veľkého šoféra posadí dospelý človek dlhý 6 stôp, teda 183 cm. Problémom nemá byť ani klesajúca strecha.
S výrobou nového modelu začne Hyundai už v treťom štvrťroku 2022 s následným vstupom na trh.