Fastback N je podľa očakávania od ostrého hatchbacku i30 N o niečo drahší.
Hyundai v poslednom čase zaujímavým spôsobom rozšíril rad vozidiel i30. Najskôr nás prekvapil výkonnou verziou i30 N, čo sa ukázalo ako správny a pre Hyundai úspešný krok. Veď na Slovensku sa v minulom roku Hyundai i30 N stal najpredávanejším vozidlom kategórie hot hatch. Potom prišiel Hyundai s elegantnou karosériou Fastback, aby neskôr tieto dva svety spojil do jedného v modeli Hyundai i30 Fastback N. Pri porovnaní modelov i30 N a i30 Fastback N veľa odlišností nenájdeme. Platí to minimálne pri pohľade na papierové údaje. Obe vozidlá využívajú manuálnu prevodovku a rovnaký benzínový motor 2,0 T-GDI s výkonom 184 kW resp. 202 kW v prípade verzie Performance. Najväčšou výhodou vozidiel N v porovnaní s konkurenciou je, že okrem veľkých emócií a zážitkov za volantom stále ostávajú autom na každý deň. Už dávnejšie sme sa o tom presvedčili v teste modelu i30 N.
Verzia Fastback môže na prvý pohľad ubrať niečo z priestoru. Platí to pre pasažierov, sediacich vzadu. Pri pohľade na batožinový priestor to už také jednoznačné nie je. Tvar kufra možno nie je taký praktický ako v prípade i30 N, ale objemom 450 l ho Fastback prekonáva.
Hyundai i30 Fastback N (12 obrázkov v galérii)
Poslednou nezodpovedanou otázkou ostávala cena. Fastback N je o niečo drahší v porovnaní s ostrým hatchbackom. Na Slovensku si zaň Hyundai vypýta minimálne 28 490 eur, za verziu N Performance 30 990 eur. V porovnaní s modelom i30 N je ostrý Fastback teda o 800 eur drahší. Túto cenu však možno vzhľadom na ponúkanú bohatú výbavu považovať za konečnú. Priplatiť si je možné už len za metalízu, panoramatické strešné okno a v prípade slabšej motorizácie za balík Ergonomic Pack (N Performance ho má v cene).