Jaguar I-Pace púta svojím vzhľadom a množstvom detailov. Na prvý pohľad nemožno prehliadnuť výrazné tvary a dlhý rázvor náprav. Celkovo však nejde o extravagantné vozidlo, aké boli medzi elektromobilmi ešte prednedávnom populárne.
Jaguar predstavil už aj na Slovensku svoj nový elektromobil I-Pace. Najdôležitejšou informáciou v prípade novinky je tradične cena. Tá slovenská začína na úrovni takmer 78 000 eur (cenník je na konci článku). Nemenej dôležitý je pri elektromobile dojazd. Jaguar I-Pace na jedno nabitie prejde podľa modernejšieho cyklu WLTP 480 km. Nabíjanie v domácnosti zo štandardnej elektrickej zásuvky potrvá v priemere až takmer dva celé dni, preto nie je takýto spôsob ideálny na nabíjanie pred dlhšou cestou. Na druhej strane postačuje na pokrytie každodenného dochádzania do práce.
Rýchlejšie nabíjanie Li-ion batérií s kapacitou 90 kWh zabezpečí štandardná nabíjacia stanica s 50 kW nabíjačkou. Za jednu hodinu nabíjania vzrastie dojazd o 270 km. I-Pace je však pripravený aj na modernejšie nabíjačky s výkonom 100 kW. V tom prípade narastie dojazd za prvých 15 minút nabíjania o 100 km. Úplné nabitie už také rýchle nie je a treba počítať s časom okolo 2 hodín.
Jaguar I-Pace púta dizajnom a množstvom detailov. Na prvý pohľad nemožno prehliadnuť výrazné tvary a dlhý rázvor náprav. Celkovo však nejde o extravagantné vozidlo, aké boli medzi elektromobilmi ešte prednedávnom populárne. I-Pace svojím vzhľadom zapadá do rodiny vozidiel Jaguar. Okrem toho si zachováva aj športové vlastnosti. Naznačujú to minimálne papierové údaje. Dvojica elektromotorov disponuje celkovým výkonom 400 k a krútiacim momentom 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 s robí z modelu I-Pace viac než svižné auto. Elektromotory sa nachádzajú priamo na nápravách a zabezpečujú tak pohon všetkých kolies. V zákrutách si vozidlo pomáha smerovaním krútiaceho momentu do strán a využíva na to pribrzďovanie jednotlivých kolies.
Medzi elektromotormi sa v podlahe nachádzajú batérie s hmotnosťou vyše 600 kg. Svojím umiestnením pomohli posunúť ťažisko bližšie k ceste, čo má pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Pohotová hmotnosť vozidla dosahuje 2,2 t. Veľký podiel teda na nej majú práve batérie. Konštruktéri sa tradičný hendikep elektromobilu snažili vyvážiť výrazným odľahčovaním. Stavili najmä na použitie množstva hliníka, ale svoje zastúpenie v konštrukcii auta majú aj vysokopevnostné ocele.
Cena najdrahšej verzie First Edition začína na úrovni 101 660 eur a nie je ďaleko od celkového stropu. V príplatkovej výbave je už len metalíza a niekoľko ďalších prvkov, ktoré nespôsobia výrazný nárast ceny. Celý cenník nájdete na nasledujúcom odkaze - KLIKNITE SEM!