Výsledkom "prebrzdeného" predného kolesa je nedotáčavé správanie. Elektrické SUV zvládlo kvôli tomuto problému losí test iba v rýchlosti do 73 km/h.
Jaguar I-Pace získal v roku 2019 niekoľko ocenení. Za zmienku stojí, že sa stal svetovým, európskym aj nemeckým autom roka. Jaguar chce zjavne ukázať elektrické SUV v úlohe rýchleho a športového auta. Aspoň sa to zdá potom, ako z neho spravil prvé elektrické Race Taxi na slávnom okruhu Nürburgring. Záujemcovia si teraz môžu z pozície spolujazdca vychutnať vyše 20 ostrých kilometrov a 73 zákrut v rámci jedného kola. So zrýchlením na 100 km/h v priebehu 4,8 s rozhodne nemôžeme I-Pace označiť za pomalé auto. Pre mnohých bude takáto jazda s profesionálom za volantom veľkým zážitkom. Jaguar zdôrazňuje, že sa na okruhu vďaka pohonu všetkých kolies nezľakne žiadneho počasia.
Jaguar I-Pace - Nürburgring Race Taxi (8 obrázkov v galérii)
Nie všetky informácie o modeli I-Pace sú v poslednom týždni len pozitívne. Na Youtube sa objavilo video elektrického SUV, zachytávajúce správanie vozidla pri absolvovaní losieho testu. Počas vyhýbacieho manévru vozidlo zvládlo úvodné vybočenie do vedľajšieho pruhu, pri následnej snahe o návrat do pôvodného to už bolo horšie. Na videu, zverejnenom na kanáli km77.com, vidno, že predné koleso na vonkajšej strane ostalo zablokované (najlepšie to vidno vo videu v čase 2:00). Výsledkom bola výrazná nedotáčavosť, čiže vozidlo išlo von zo zákruty a nedokázalo zatočiť späť. Najvyššia rýchlosť, v ktorej dokázal I-Pace zvládnuť celý manéver bez zrazenia kužeľov, bola 73 km/h, čo nie je zrovna ideálnou vizitkou pre elektrické Race Taxi.
Problém by pre Jaguar nemal byť neriešiteľný. Zrejme bude stačiť aktualizácia softvéru stabilizačného systému, aby ďalej nedochádzalo k prebrzdeniu vonkajšieho predného kolesa. Kanál km77.com v minulosti zverejnil už viacero videí, kde si vozidlá nepočínali ukážkovo. Jedným z príkladov je Jeep Renegade modelového roku 2015, ktorý pri brzdení dvíhal zadné kolesá vysoko do vzduchu.