Mercedes 300 SL roadster vynikal pred 60 rokmi motorom a jazdnými vlastnosťami. Automobilka začala počas jari s predajom jeho moderného nástupcu.
Pred 60 rokmi ukázal Mercedes svoju novinku netradične. Ako prví sa o ňom totiž dozvedeli čitatelia severoamerického Colliers Magazine vďaka Davidovi Douglasovi Duncanovi. Špičkový fotograf dostal príležitosť nafotiť predsériový kus Mercedesu 300 SL roadster v priesmyku Passo dello Stelvio. Nešlo o špionážne fotky, ale o premyslený marketingový ťah. Spojené štáty boli totiž pre takýto typ auta dôležitým trhom. V októbri 1956 sa vďaka tomu dostali prvé obrázky vozidla na verejnosť. Oficiálna svetová premiéra bola pritom na pláne až o pár mesiacov neskôr na autosalóne v Ženeve.
Mercedes 300 SL roadster 1957 (4 obrázky v galérii)
Novinka z dielne Mercedesu ohurovala odbornú verejnosť najmä svojím športovým charakterom. „Čo sa týka motora a jazdných vlastností, je 300 SL roadster niečo úplne mimoriadne,“ píše sa v dobovom článku časopisu Motor Revue. Športové gény potvrdzujú aj dva upravené modely 300 SLS, použité v severoamerických majstrovstvách športových automobilov. Paul O’Shea na jednom z nich získal v roku 1957 titul vo svojej kategórii. Vysokú rýchlosť nebol problém dosiahnuť ani na sériovom vozidle. Počas jazdných skúšok na diaľnici Mníchov-Ingolstad uháňal 300 SL roadster priemernou rýchlosťou (!) 242,5 km/h. Vozidlo malo z bezpečnostných dôvodov namontované pretekárske sklo a prekryté sedadlo spolujazdca. Začiatkom februára 1963 zišiel z montážnych liniek závodu Sindelfingen posledný z celkového počtu 1858 vyrobených roadsterov 300 SL. Malý počet vyrobených kusov v kombinácii s obľúbenosťou radia tento roadster medzi najvzácnejšie veterány značky. Cena výborne zachovaných originálnych vozidiel presahuje milión eur.
Nástupcom 300 SL roadster je v súčasnosti roadster Mercedes-AMG GT. Automobilka ho predstavila vlani na jeseň a v priebehu jari sa začalo s jeho predajom na európskych trhoch.