Nové ruské vozidlo pre arktické oblasti vyniká nielen vysokou priechodnosťou terénom. Hneď za kabínou sa nachádza dobre vybavený obytný modul, ktorý pomôže posádke pohodlne prežiť niekoľko dní a vyčkať na pomoc.
Kamaz Arktika je odpoveďou automobilky na plány ruskej vlády v oblasti sociálneho a ekonomického rozvoja arktickej oblasti. Vývoj šesťkolesového stroja je už takmer na konci a podstupuje testy vo vývojovom centre v Naberezhnye Chelny. Už o pár týždňov bude špeciálne vozidlo vystavené, aby neskôr absolvovalo záverečné testy v náročných podmienkach ďaleko na severe. Zameranie vozidla je jasné. Určené je na zdolávanie snehu a močaristých oblastí.
Maximálna rýchlosť polárneho stroja je 50 km/h, ktorú dosiahne vďaka motoru V8, spojenému s manuálnou prevodovkou. Okrem posádky odvezie ešte ďalších 13 ton nákladu a bez väčších problémov sa vyrovná aj s teplotami -50 až -60 °C. Vozidlo môže jazdiť aj po bežných cestách. V tom prípade však musí mať obuté "úzke" pneumatiky so šírkou 70 cm. Pre jazdu v náročnom teréne je možné použiť pneumatiky široké až jeden meter. Široké pneumatiky a málo priestoru znamená, že konštruktéri museli prísť s iným spôsobom otáčania. Kolesá ostávajú stále rovno aj v zákrute a k otočeniu dochádza vďaka zalomeniu vozidla medzi prednou a v poradí druhou nápravou.
V teréne si Kamaz pomáha nielen špeciálnymi širokými pneumatikami, ktoré vytvárajú nízky tlak na prechádzanú plochu, ale aj vysokou svetlou výškou vozidla. Najnižší bod na podvozku je od povrchu vzdialený 677 mm. V drsných podmienkach ponúka vozidlo aj všetko potrebné na prežitie. Za kabínou sa totiž nachádza obytný modul s lôžkami, sprchou, toaletou, mikrovlnkou, ohrievačom, zásobníkom na vodu, chladničkou, televíziou, satelitným telefónom a elektrickým generátorom. Obytná časť je navyše klimatizovaná. V prípade uviaznutia v ňom posádka bez problémov prežije tri dni, čo by malo poskytnúť dostatok času na príchod pomoci. V nasledujúcich videách je ukázaný Kamaz Arktika nielen zvonku, ale zvnútra. Okrem šesťkolesovej verzie pripravujú Rusi aj osemkolesovú. V tomto prípade treba počítať s radovým šesťvalcovým motorom a automatickou prevodovkou. Postavený bude koncom tohto roka.