Z pohľadu dizajnu nejde o žiadnu revolúciu. Pre rozoznanie modernizovanej Optimy sa treba zamerať na predné hmlovky a spodnú časť nárazníka.
Keď prišla pred dvoma rokmi na trh nová generácia modelu Optima, len ťažko sme hľadali optické rozdiely v porovnaní s predchodcom. Dizajnérom sme sa nečudovali, lebo Optima vyzerala stále sviežo, moderne a hlavne veľmi dobre. Nečakane skoro však Kia vyrukovala s modernizáciou. Z pohľadu dizajnu nejde o nič zásadné. Nám do očí udreli akurát nové predné hmlovky a spodná časť predného nárazníka. Kia však informuje aj o nových predných svetlách a chrómovej lište okolo tigrieho nosa (názov pre prednú masku Kie). Na prvý pohľad však na fotke výrazné zmeny v tejto oblasti nebadáme.
Vo vnútri zaujme nový volant, ale podstatnejšie zmeny sa udiali pod kapotou. O pohon Optimy sa po novom postará benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW. Zvedaví sme najmä na jeho reálnu spotrebu, keďže ho už poznáme z iných modelov a nepatrí medzi najúspornejšie agregáty. Druhou novinkou je naftový motor 1,6 CRDi, ktorý nahrádza v ponuke objemnejšiu pohonnú jednotku 1,7 CRDi.
Po novom si šofér počas jazdy môže zvoliť jeden z režimov jazdy Eco, Comfort, Sport a Smart. Ku každému režimu je pridelená iná farba ambientného podsvietenia interiéru. Okrem osvetlenia menia režimy nastavenie vozidla. V závislosti od zvoleného režimu sa mení reakcia motora na stlačenie plynového pedála a aj odpor volantu.
Režim Smart automaticky mení charakteristiku vozidla podľa spôsobu jazdy a prepína medzi režimami Eco, Comfort a Sport. Faceliftovaná Optima bude mať premiéru v Ženeve, kde sa predstaví v novej červenej farbe “Runway Red“. S predajom v Európe sa začne v treťom štvrťroku 2018.