Autosuv.sk

Ostatné

Kia Stinger zmení pohľad na značku a bude driftovať

Kia sa v posledných desaťročiach výrazne posunula vpred. Chýbal jej však emotívny model a to sa zmení s príchodom Kie Stinger.
Kia Stinger zmení pohľad na značku a bude driftovať

Kia sa v posledných desaťročiach výrazne posunula vpred. Chýbal jej však emotívny model a to sa zmení s príchodom Kie Stinger.

Keby sme mali vybrať značku, ktorá v posledných desaťročiach spravila najväčší pokrok, určite by sa do finále dostala Kia. Jej modely sa zlepšili výrazným spôsobom a dnes šliape na päty nejednej európskej automobilke. Napriek tomu ešte mnoho ľudí mávne nad jej autami rukou a povie: “To je len Kia“. Takéto reakcie si kórejská automobilka nezaslúži, ale zlepšiť imidž nie je jednoduché. Pohľad na značku má definitívne zmeniť nová Kia Stinger. Emóciami prešpikované športové auto má priniesť pravý zážitok z jazdy. Ešte predtým musí prejsť testovacím programom. Každý prototyp modelu Stinger absolvuje 10-tisíc ostrých kilometrov, inými slovami 480 kôl na okruhu v Nürburgringu. Testy priniesli niekoľko zlepšení, vyladenie motorov, osemstupňovej automatickej prevodovky a aj brzdovej sústavy. V začiatkoch vývoja Kia uvažovala o uhlíkových keramických brzdách, tie by však inak dostupný model predražovali a hlavne by výrazne zvýšili náklady na údržbu. Ako ideálne riešenie sa ukázali 18-palcové oceľové brzdy s vysokým obsahom uhlíka značky Brembo.

Kia Stinger
Kia

Vrcholná verzia GT bude poháňaná benzínovým šesťvalcom V6 s dvoma turbodúchadlami a s objemom 3.3 l. Výkon 370 k umožní Stingeru GT zrýchliť na 100 km/h za 4,9 s a v tomto ohľade pôjde o historicky najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Kiu. V tlačovej správe nás však viac ako výkon zaujala veta, zdôrazňujúca zážitok pred rýchlosťou.


„Nové vozidlo GT nemá nič spoločné s tým, aby do cieľa cesty dorazilo ako prvé – pri tomto vozidle je dôležitá cesta a vášeň z nej“, vysvetlil Gregory Guillaume, hlavný konštruktér Kia Motors Europe.

Presne tento druh áut máme radi. Pre porovnanie monštrózne športové autá s prebytkom výkonu si užijete len na okruhu. V bežnej premávke vám je jedno, či idete po okresnej ceste 80 alebo 180 km/h, s ohľadom na šoférsky zážitok je to stále nuda, aj keď v druhom prípade už pomaly nebezpečná nuda. 

Kia Stinger
Kia

Naproti tomu menšie športové auto s primeraným výkonom vyčarí šoférovi úsmev aj na bežnej ceste. Dobrým príkladom je Toyota GT86. Vyhlásenie Guillauma naznačuje, že Stinger by mohol byť práve typom auta, na ktorom si užijete v prvom rade cestu a nie rekordnú rýchlosť. A zábava za volantom? O tej svedčí nové video, na ktorom šofér predvádza driftérske schopnosti Kie Stinger. Celosvetový predaj spustia Kórejci v poslednom štvrťroku tohto roka.

Tagy

Pokračovať v čítaní