Novinka kórejskej automobilky bola navrhnutá a vyvinutá v Európe. Vyrábať sa bude na Slovensku a k prvým zákazníkom sa dostane v prvom štvrťroku 2019.
Kia ProCeed má zaujať miesto najštýlovejšieho modelu v rodine vozidiel Ceed. Dostupná bude výlučne vo verzii GT-Line, alebo ako športovo ladené GT (GT-Line kopíruje športovo ladené prvky dizajnu z modelu GT, ale zaostáva výkonom). Nový ProCeed má množstvo spoločných prvkov so Ceedom, spredu ho odlíšite vďaka nárazníku. Iná pesnička je to vzadu, keďže zadok s klesajúcou strechou je poznávacím znakom ProCeedu. Veľkostne je na tom podobne ako Ceed Sportswagon (kombi). ProCeed je o chlp dlhší, o chlp nižšie pritlačený k zemi a zároveň je nižší o 43 mm. Dĺžka rázvoru náprav ostala zachovaná. Najväčšou devízou ProCeedu má byť dizajn, pripomínajúci shooting brake, no zároveň má ponúknuť dobré úžitkové vlastnosti s bohatým vnútorným priestorom. Pre porovnanie kombi verzia Ceedu má batožinový priestor s objemom 625 l, ProCeed s 594 l kufrom príliš nestráca. Vo variabilite nezaostáva aj vďaka deleným zadným sedadlám v pomere 40:20:40.
Vo vnútri nájdeme namiesto sivého čalúnenia strechy čierne. Výplň dverí dostala kovové časti, volant má tvar písmena D, čiže je športovo skosený a na manuálne radenie automatickej prevodovky slúžia kovové pádla pod volantom. Všetky spomínané prvky majú podčiarkovať športovejší charakter auta.
Veľké zmeny netreba očakávať od podvozka, ten je z pohľadu konštrukcie rovnaký ako v Ceede, ale s odlišne nastavenou geometriou s dôrazom na spätnú väzbu. Mierne zmeny v jeho naladení sú podmienené aj o niečo dlhšou karosériou. Čerešničkou na torte budú pneumatiky. Michelin Pilot Sport 4 by sme očakávali pri autách, s ktorými majitelia radi zavítajú na okruh a nie v rodinnom aute s jemne športovými génmi.
Kia ProCeed odhalená (6 obrázkov v galérii)
O pohon sa postarajú dva benzínové a jeden naftový motor. Základ tvorí trojvalec 1,0 l T-GDi s výkonom 88 kW a nadstavbou je 1,4 l T-GDi s výkonom 103 kW. Oba motory sú k dispozícii aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DCT. Naftový agregát 1,6 CRDi s výkonom 100 kW je o málo slabší ako benzínový motor, ale ponúka o takmer o 40 Nm vyšší krútiaci moment (280 Nm). Na vrchole ponuky však bude verzia GT a tá dostane do vienka benzínový motor 1,6 T-GDi s výkonom 150 kW. a s krútiacim momentom 265 Nm.