Kia v tomto prípade stavila na trochu menšiu batériu a slabší elektromotor. Mohlo by to mať pozitívny efekt na spotrebu na dlhých trasách.
Plug in hybridné pohonné jednotky prichádzajú ako lavína. Postupne ich začína používať množstvo automobiliek s jediným hlavným cieľom - znížiť priemerné emisie vozidiel značky. Teraz táto lavína "zasypala" aj Kiu (nejde však o prvý plug in hybrid značky), konkrétne modely XCeed a Ceed Sportswagon. Oba modely sa vyrábajú v závode v Žiline a sú určené exkluzívne pre Európu. Srdcom pohonnej jednotky je benzínový štvorvalec 1,6 GDI s výkonom 77 kW. Celkový systémový výkon dosiahne hodnotu 104 kW, krútiaci moment 265 Nm. Medzi plug in hybridmi, ktoré dnes vynikajú vysokým výkonom, ide o podpriemernú hodnotu. Na štandardné jazdenie však úplne postačuje. Nás skôr mrzí pomerne nízky výkon elektromotora 44,5 kW. V praxi to znamená, že čisto elektrická jazda bude veľmi slabá z pohľadu zrýchlenia, čo zužuje možnosti jej využitia aj pri krátkych trasách, na ktoré vystačí kapacita batérie. Tá je s hodnotou 8,9 kWh tiež skôr slabším priemerom medzi plug in hybridmi.
Konštruktéri batériu ukryli pod zadné lavicové sedenie a nezaberá žiadne miesto v kufri. Na druhej strane znížila objem benzínovej nádrže na 37 l. Dojazd na elektriku sa podľa modernejšieho cyklu WLTP pohybuje v závislosti na zvolenom modeli a veľkosti pneumatík od 42 do 50 km. Vo finále nám z hore uvedených parametrov vyplýva, že Kia stavila na menšiu batériu a nižší výkon. V praxi by to mohlo znamenať menšiu spotrebu najmä na dlhších trasách, kedy sa batérie stávajú príťažou. S predajom plug in hybridov začne Kia v druhom štvrťroku.