Švédska automobilka vyrábajúca superšporty reagovala na nedávny pokus spoločnosti Bugatti o pokorenie svetového rekordu v zrýchlení a následnom spomalení vlastnou jazdou. Rýchlejšou!
Pred menej ako mesiacom sme informovali o najnovšom rekorde, ktorý Bugatti pokorilo a predstavilo na autosalóne vo Frankfurte. Tisícstodvadsaťkilowattovému superšportu sa podarilo zrýchliť z 0 na 400 a následne spomaliť opäť na nulu iba za 42 sekúnd. Vtedy všetci čakali, že sa toto číslo zapíše do knihy svetových rekordov. No pár týždňov na to posiela švédsky Koenigsegg svoju odpoveď.
Švédsky výrobca superšportov poslal do boja jedno zo svojich najexkluzívnejších automobilov. Agera RS z videa je spolu s modelom One:1 to najlepšie, čo momentálne výrobca ponúka. Napriek tomu, že automobilka nie je až tak vrytá do povedomia ľudí, podarilo sa jej zložiť talianskej strele korunku z hlavy. Celé zrýchlenie a spomalenie zvládol automobil za 36 sekúnd a 44 stotín, čo je skoro o šesť sekúnd rýchlejšie ako známe Bugatti.
Zaujímavé na celom "preteku" výrobcov je fakt, že Bugatti bolo dosť pravdepodobne prvou automobilkou, ktorá s podobným rekordom prišla. Jej rival je totiž o rok starší ako Chiron. Koenigsegg to tak dokázal talianskemu fešáčikovi natrieť aj s o rok staršími technológiami predstavenými ešte na autosalóne v Ženeve zo začiatku roku 2015. Dôvodom pre výhru bola predovšetkým váha auta, ktorá dovolila Koenigseggu vystreliť a aj ubrzdiť oveľa dynamickejšie ako automobilu značky Bugatti. Tá je známa tým, že nerobí kompromisy medzi komfortom a výkonom, a preto jej autá vážia pokojne aj dve tony.
Aj keď je jasné, že Agera RS je výrazne rýchlejšia (šesť sekúnd pri rýchlosti 400 km/h predstavuje viac ako polkilometrový rozdiel), otázkou ostáva, ako sa k rekordu postavia rozhodcovia. Je jasné, že Koenigsegg je ten, ktorý dostane zárez za najrýchlejší manéver 0-400-0, no bude na zvážení, či talianskej automobilke rekord neostane. Minimálne v kategórií cestných automobilov. Podľa carthrottle má Koenigsegg totiž veľké problémy získať pre svoje autá povolenie na používanie na verejných cestách v USA. Zatiaľ, čo Bugatti smeruje svoje autá na cesty, škandinávske superšporty sú určené predovšetkým na trať
Koenigsegg Agera RS | Bugatti Chiron | |
Rok predstavenia | 2015 | 2016 |
Váha | 1296 kg | 1996 kg |
Výkon | 1000 kW | 1120 kW |
Motor | 5 l V8 2 turbá | 8 l W16 4 turbá |
Cena | 2-7 mil. (vyrobených len 25 kusov) | cca. 3 milióny |
0-400-0 | 36,44 sekúnd / 2535 metrov | 42 sekúnd / cca. 3100 metrov |