Elektrické kolobežky dokážu v mestách uľahčiť život. Vďaka ním sa vyhnete dopravným zápcham a v mnohých situáciách nahradia zbytočne veľké auto.
Riešenia pre prvý a posledný kilometer v doprave sú stále viac zaujímavým terčom výrobcov po celom svete. Nečudo, veď štúdia konzultantskej spoločnosti McKinsey & Company ukazuje, že do roku 2030 narastie trh pre "Last Mile Mobility" na 500 miliard dolárov. Elektrické kolobežky sú jedným z možných riešení, presvedčiť sa nás o tom pokúsil Seat v jednom z nedávnych testov.
Svoje riešenie už prezentuje aj Hyundai, ktorý pripravil vlastnú elektrickú kolobežku. Vychádza z konceptu, predstaveného v rámci podujatia CES 2017, ale oproti predchodcovi prináša pomerne výrazné zmeny. Najvýraznejšou je zmena pohonu. Doteraz elektromotor poháňal predné koleso, po novom je to zadné. Posunutím hmotnosti viac dozadu má dôjsť k zlepšeniu stability a bezpečnosti. Novinkou je aj odpruženie predného kolesa pre komfortnejšiu jazdu. Vo vnútri skladateľného dopravného prostriedku je ukrytá li-ion batéria, ktorá umožňuje prejsť na jedno nabitie až 20 km. V budúcnosti plánujú Kórejci využiť aj systém rekuperácie energie, čím by malo dôjsť k 7 % nárastu dojazdu. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 20 km/h. Hyundai kolobežku vybavil dvoma prednými LED svetlami a dvoma zadnými svetlami. Nechýba ani displej, zobrazujúci stav batérie. Hmotnosť 7,7 kg nie je vysoká, ale hlavnou devízou je skladnosť a možnosť zabudovať kolobežku do rôznych priestorov v aute (viď. video). Kolobežka sa počas jazdy nabíja a v budúcnosti sa stane bežnou výbavou pre vozidlá značky Hyundai a Kia.