Japonská novinka nás zaujala ukrytým tlačidlom štartovania a aj spôsobom sekvenčného radenia.
Jedna z najväčších prehier v histórii Toyoty v súvislosti s jej účinkovaním v motošporte sa udiala minulý rok. Na slávnych vytrvalostných pretekoch Le Mans prišla automobilka o víťazstvo v posledných piatich minútach – KLIKNITE SEM!
Dosiahnutie úspechu v pretekoch je odmenou pre jazdcov a aj celý tím, čerešničkou na torte, ktorá prináša pozitívnu reklamu značke. Z praktického hľadiska je podstatný vývoj vozidla a nové poznatky, ktorý tento projekt inžinierom priniesol. V lepšom prípade sa to prenesie aj do sériových áut. Prepojením medzi monopostom TS050 Hybrid a sériovým autom je koncept GR HV SPORTS. Japonská novinka má monopost TS050 Hybrid pripomínať dizajnom, aj použitou technikou. V prípade vzhľadu kládla Toyota dôraz na funkčnosť, a ak hľadáme spoločné črty s pretekárskym špeciálom, treba sa zamerať na predné LED svetlá, zliatinové disky a zadný difúzor. Vo vzhľade nového konceptu vidíme prepojenie dvoch svetov. Zadná časť nám pripomína moderné Toyoty s odvážnymi tvarmi, predok na nás “dýcha“ závanom minulosti a tento pocit znásobuje strecha typu Targa, ktorú v minulosti Toyota použila na kabrioletoch Sports 800 a Supra.
Podobný pocit v nás vyvoláva
aj interiér. Klasický vzhľad s minimálnym počtom tlačidiel je kontrastom
voči displejom, ktoré sa rozsvietia po naštartovaní. Mimochodom, tlačidlo
štartovania je ukryté v hlavici radiacej páky (foto v galérii). Schéma
manuálneho radenia je klasické “H“, ako to poznáme z bežných vozidiel. V skutočnosti
sa však jedná o automatickú prevodovku (presné technické detaily
nepoznáme). Prepínanie režimov vrátane radenia spiatočky sa rieši
pomocou tlačidiel P R N D M na stredovej konzole. Prečo zvolila Toyota takéto
riešenie, len môžeme hádať. Zrejme však chcela poskytnúť šoférom
komfort automatickej prevodovky s možnosťou sekvenčného radenia, ktoré
silno pripomína manuálnu prevodovku. Štandardne býva sekvenčné radenie ovládané pádlami pod volantom.
Pohonné ústrojenstvo konceptu GR HV Sports má mať opäť veľa spoločného s monopostom TS050 Hybrid. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, má však ísť o riešenie so spaľovacím motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Batérie sú ukryté v strede vozidla, na podrobnosti o elektromotore si ešte musíme počkať. Oficiálnu premiéru pripravuje Toyota na domáci autosalón v Tokiu.