Autosuv.sk

Ostatné

Koncept Toyota GR HV Sports je inšpirovaný vytrvalostným špeciálom z Le Mans

Japonská novinka nás zaujala ukrytým tlačidlom štartovania a aj spôsobom sekvenčného radenia.
Koncept Toyota GR HV Sports je inšpirovaný vytrvalostným špeciálom z Le Mans

Japonská novinka nás zaujala ukrytým tlačidlom štartovania a aj spôsobom sekvenčného radenia.

Jedna z najväčších prehier v histórii Toyoty v súvislosti s jej účinkovaním v motošporte sa udiala minulý rok. Na slávnych vytrvalostných pretekoch Le Mans prišla automobilka o víťazstvo v posledných piatich minútach – KLIKNITE SEM!

Dosiahnutie úspechu v pretekoch je odmenou pre jazdcov a aj celý tím, čerešničkou na torte, ktorá prináša pozitívnu reklamu značke. Z praktického hľadiska je podstatný vývoj vozidla a nové poznatky, ktorý tento projekt inžinierom priniesol. V lepšom prípade sa to prenesie aj do sériových áut. Prepojením medzi monopostom TS050 Hybrid a sériovým autom je koncept GR HV SPORTS. Japonská novinka má monopost TS050 Hybrid pripomínať dizajnom, aj použitou technikou. V prípade vzhľadu kládla Toyota dôraz na funkčnosť, a ak hľadáme spoločné črty s pretekárskym špeciálom, treba sa zamerať na predné LED svetlá, zliatinové disky a zadný difúzor. Vo vzhľade nového konceptu vidíme prepojenie dvoch svetov. Zadná časť nám pripomína moderné Toyoty s odvážnymi tvarmi, predok na nás “dýcha“ závanom minulosti a tento pocit znásobuje strecha typu Targa, ktorú v minulosti Toyota použila na kabrioletoch Sports 800 a Supra.

Toyota GR HV Sports
Toyota

Podobný pocit v nás vyvoláva aj interiér. Klasický vzhľad s minimálnym počtom tlačidiel je kontrastom voči displejom, ktoré sa rozsvietia po naštartovaní. Mimochodom, tlačidlo štartovania je ukryté v hlavici radiacej páky (foto v galérii). Schéma manuálneho radenia je klasické “H“, ako to poznáme z bežných vozidiel. V skutočnosti sa však jedná o automatickú prevodovku (presné technické detaily nepoznáme). Prepínanie režimov vrátane radenia spiatočky sa rieši pomocou tlačidiel P R N D M na stredovej konzole. Prečo zvolila Toyota takéto riešenie, len môžeme hádať. Zrejme však chcela poskytnúť šoférom komfort automatickej prevodovky s možnosťou sekvenčného radenia, ktoré silno pripomína manuálnu prevodovku. Štandardne býva sekvenčné radenie ovládané pádlami pod volantom.

Toyota GR HV Sports
Toyota

Pohonné ústrojenstvo konceptu GR HV Sports má mať opäť veľa spoločného s monopostom TS050 Hybrid. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, má však ísť o riešenie so spaľovacím motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Batérie sú ukryté v strede vozidla, na podrobnosti o elektromotore si ešte musíme počkať. Oficiálnu premiéru pripravuje Toyota na domáci autosalón v Tokiu.

Toyota

Tagy

Pokračovať v čítaní