Nová prevodovka MQ281 má premiéru v modernizovanom Passate a neskôr sa rozšíri aj do ďalších modelov naprieč celým koncernom od malých hatchbackov až po veľké SUV.
Vozidlá s manuálnymi prevodovkami majú stále veľký podiel na trhu. Aj to je dôvod, prečo koncern Volkswagen vylepšil techniku, ktorá na prvý pohľad nemá veľké miesto v automobilovom priemysle v čase elektrifikácie a nástupu nových technológií. Predajné čísla však hovoria jasnou rečou, preto prišiel koncern s novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou MQ281. Oproti súčasným prevodovkám má vynikať úspornosťou, kultivovanosťou a má pomôcť znížiť emisie až o 5 g/km v závislosti od konkrétneho motora. Za celou optimalizáciou sa skrýva znížené trenie vnútorných častí. Platí to pre ložiská s nízko dotykovými tesneniami.
Volkswagenu sa podľa vlastných slov podarilo dosiahnuť optimálne mazanie ložísk a ozubených kolies a znížiť množstvo oleja v prevodovke na 1,5 l. Spevnenie prevodovej skrine má priniesť nižšie vibrácie a vyšší komfort. Nová prevodovka MQ281 má premiéru v modernizovanom Passate a neskôr sa rozšíri aj do ďalších modelov naprieč celým koncernom od malých hatchbackov až po veľké SUV. Prevodovka si dokáže poradiť s pomerne veľkým spektrom krútiaceho momentu od 200 do 340 Nm. Spojená tak môže byť s malým benzínovým trojvalcom, ale aj s naftovým motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Koncern si novú prevodovku bude vyrábať pod vlastnou strechou v závodoch v Barcelone a v argentínskom meste Córdoba.